اروپای شرقی را پروپاگند و پایگاه های ناتو احتوا می کند

© East News / Xinhua / Wu Weiناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو بخش از اروپای شرقی را برخلاف روسیه که گویا خیز قوی بسوی غرب را اماده می سازد، تحریک نموده است.

اگر به حرف های ستراتیژیستان ناتو گوش داد، مسکو به این ترتیب پلان های حیله گرانه اشغال یک کشور پی دیگر در سر می پروراند. به این ترتیب، گویا اوکراین را همین اکنون از استقلال و تمامیت ارضی که برای قلب هر اوکراینی مقدس اند، محروم ساخته است. بعداً، واضحاً، اطراف بالتیک «لعنتی» و به تعقیب ان نوبت پولند و رومانیه میرسد. چرا در این مورد باید خاموشی اختیار نمود، نیروهای روسیه واضحاً به پاریس و برلین وارد خواهند شد. در واشنگتن و بروکسل اعلام میدارند که باید جلو این پلان های وحشتناک کرملن گرفته شود. برای تکمیل نمودن منظره تجاوز اینده از تبلیغات خشن استفاده میشود. در زمان جنگ سرد به خاطر چنین کار از مقام بدون حفظ حقوق تقاعد محروم می ساختند. تنها پروپاگند کفایت نمی کند. حضور نمونه های وسایط تخنیکی وحشتناک در همه جای که ممکن باشد ضروری پنداشته میشود. در همان کشورهای اطراف بالتیک زمینه برای این کار مساعد است. از همینرو قطارهای تانک ها و وسایط زرهی امریکا در شهرهای اروپایی رژه میروند و مردم محلی را می ترسانند. تمرینات یکی پی دیگر برگزار میگردند. گویا، اروپا باب دندان روسیه نیست و برادر بزرگ امریکایی از ان دفاع میکند. در این اعمال نمایشی، واضحاً، پنجه سخت مشاهده میشود. رهبری ناتو بی مورد در باره ایجاد شش مرکز بزرگ پیمان در استونیا، لاتویا، لیتوانیا، پولند، بلغاریا و رومانیه فیصله اتخاذ نکرده است. همچنان در باره افزایش نیروهای عکس العمل از ۱۳ تا ۳۰ هزار نفر فیصله بعمل امده است.

رومانیه فیصله ناتو راجع به استقرار تخنیک سنگین محاربوی ناتو در خاک خود اجرا میکند. در این باره ویکتور پونتا صدراظم انکشور هنگام تبصره بر مذاکرات با قوماندان نیروهای پیمان در اروپا جنرال بریدلاف گوش به فرمان اعلام داشت. پونتا در عین حال از دادن توضیحات در باره جزئیات مذاکرات امتناع ورزید. و اعلام داشت که در رهبری رومانیه توافق کامل به ارتباط تعهدات در برابر پیمان وجود دارد. اما بخارست چه چاره دارد؟ پول بدون ان وجود ندارد و اگر شریک انسوی اقیانوس را خشمگین سازد، پس پول و همچنان حمایت سیاسی بازهم وجود نخواهد داشت. الکساندر گروشکو نماینده دایمی روسیه در ناتو اعلام داشت که فیصله ناتو راجع به تحکیم سرحدات شرقی اوضاع نظامی — سیاسی را در اروپا تغییر میدهد و خطر بزرگ را برای روسیه به بار می ارود. دیپلومات افزود که این نقطه در پلانگذاری بعدی نظامی مدنظر گرفته خواهد شد. این کاملاً منطقی معلوم میشود.

ولی خبرساز عمده در روزهای اخیر در باره تجاوز واهی روسیه پولند بود. کماروفسکی رئیس جمهور پولند قانون را امضا نمود که مسایل مربوط به قوماندانی نیروهای مسلح جمهوری در دووران جنگ را تنظیم میکند. طوریکه رسانه ها می نویسد، پولند در برابر تهدید روسیه در ترکیب اردو گروپ های نظامی ترتیب اول را وارد می سازد. چنین گروپ ها و همچنان شاگردان مکاتب از صنوف خاص امادگی نظامی، میتواند در تمرینات در پهلوی نیروهای منظم شرکت ورزند. و این کار به انچه که در اوکراین دیده میشود، شباهت کامل دارد. یاداوری ورقه های جلب و احضار که شاگردان مکاتب اوکراین دریافت میکردند، کافی می باشد. ظاهراً به نظر میرسد که وارسا، طوریکه خود فکر میکند، چال حیله گرانه خود را بازی میکند. مقامات پولند در پاسخ به نارضایتی مردم در مورد پیوستن به تحریمات ضد روسیه که به خسارات هنگفت برای مردم تمام شده، تیوری مبارزه سراسری مردمی با تجاوز پیشکش نموده اند. اینکه چنین سناریو عملکرد رهبری اوکراین به چه منجر شده — همه بسیار خوب میدانند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала