کمیسیون اروپا: فیس بوک باید ۱۱۰ میلیون یوروجریمه بپردازد

© Flickr / MicrosiervosWhatsapp, Facebook Messenger, Telegram, Messages
Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram, Messages - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون اروپا اینک مطلع شده که فیسبوک در سال ۲۰۱۴ نیز از نظر تکنیکی این امکان را در اختیار داشته و در مراحل تحقیق به دروغ آنرا کتمان کرده است.

کمیسیون اروپا فیس بوک را به مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو برای ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در جریان تحقیقات کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۴ مطابق با قوانین از ادغام اتحادیه اروپا برای خریداری واتساپ جریمه کرده است. مارگارت وستاگر، کمیسر اروپا و مامور بررسی این پرونده روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم امروزهشداری به همه شرکت ها برای رعایت کلیه جوانب و قوانین جاری در اتحادیه اروپا از جمله ضرورت ارائه اطلاعات درست است.
کمیسسون اروپا که مسئولیت نظارت بر رقابت تجاری در قاره را برعهده دارد روز سوم اکتبر ۲۰۱۴ با خرید واتس اپ توسط شرکت فیسبوک با مبلغی به ارزش ۲۲ میلیارد دلار موافقت کرده بود. با این حال تصمیم روز پنجشنبه کمیسیون اروپا مبنی بر تحمیل جریمه نقدی به فیسبوک بابت ارائه اطلاعات جعلی، منافاتی با چراغ سبز داده شده برای این معامله تجاری ندارد.
باید گفت که فیسبوک در سال ۲۰۱۴ میلادی در زمان تحقیق بروکسل بر روی خرید اپلیکیشن واتس اپ تضمین داده بود که امکان ادغام و همخوان سازی خودکار حساب های کاربری افراد بر روی هر دو شبکه اجتماعی را در اختیار ندارد. اما این شرکت آمریکایی در اوت ۲۰۱۶ با ایجاد تغییر در تنظیمات امنیتی این اپلیکیشن، امکان دسترسی و همخوان سازی اطلاعات کاربران واتس اپ و استفاده از آن در دیگر اپلیکشین های شرکت نظیر فیسبوک و اینستاگرام را برای مقاصد تبلیغاتی فراهم آورد.
کمیسیون اروپا اینک مطلع شده که فیسبوک در سال ۲۰۱۴ نیز از نظر تکنیکی این امکان را در اختیار داشته و در مراحل تحقیق به دروغ آنرا کتمان کرده است.
الد ویلیامز سخنگوی فیسبوک میگوید که از نخستین تماس هایی که با کمیسیون اروپا بر سر این پرونده برقرار کرده اند در پی انتشار اطلاعات موثق و صحیح بوده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала