جنگ در افغانستان بیش از 100 هزار نفر را آواره کرد

© REUTERS / Alkis Konstantinidisجنگ در افغانستان بیش از 100 هزار نفر را آواره کرد
جنگ در افغانستان بیش از 100 هزار نفر  را آواره کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از آغاز سال 2017 به این سو بیش از 100 نفر به دلیل درگیری های مسلحانه مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از گزارش روز دوشنبه سازمان ملل، از آغاز سال 2017 تاکنون بیش از 100 هزار نفر به دلیل درگیری های مسلحانه مجبور به ترک خانه هایشان شدند. در گزارش سازمان ملل که براساس آماری که توسط دفتر هماهنگی بشری ملل متحده تهیه گردیده ، آمده است، تعداد بیجاشدگان داخلی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و رقم این بیجاشدگان 103 هزار و 229 نفر است در حالیکه در سال گذشته بیش از نیم میلیون آواره و بی خانمان شدند. تعداد افرادی که خانه‌های خود را به خاطر درگیری روزانه میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب ترک می‌کنند، همچنان به شدت ادامه دارد.
به گفته تحلیگر دفتر هماهنگی امور اجتماعی سازمان ملل، علت کاهش این رقم ادامه جنگ های سال گذشته در عین منطقه که ساکنان آنها قبلا آنجا را ترک کردند، می باشد. علاوه براین، ، فقر و بیکار و نرخ های سرسام آوار مواد خوراکه و نبود امنیت نسبی تقریبا در تمام ولایات کشور می باشد و ساکنان مناطق درگیری های مسلحانه توانایی مالی را نداشته و ترجیج میدهند با وجود درگیری ها بین نیروهای دولتی و مخالفت دولت در خانه هایشان بمانند.
شهرهای بزرگ افغانستان مانند کابل و هرات که قبلا از جمله ولایات امن افغانستان بود، اکنون به طور منظم مورد حملات طالبان و داعشیان قرار می گیرند. طالبان و جنگجویان داعش از آغاز سال روان به چندین ساختمان دولتی مانند شفاخانه 400 بستر، حوزه ششم و استره محکمه در کابل حمله کرده که در نتیجه آن بیش از صدها فرد ملکی کشته و زخمی شدند.
مناطق شمال افغانستان که از امنیت خوبی برخودار بود،اکنون به دلیل درگیری های مسلحانه ۴۲ فیصد از بیجا شده گان از آنجا می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала