مرکل به اشرف غنی: من در نشست ناتو از افغانستان پشتیبانی می کنم

© REUTERS / Tony GentileКанцлер Германии Ангела Меркель в Риме
Канцлер Германии Ангела Меркель в Риме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انگلا مرکل نخست وزیر آلمان در گفت و گوی تیلیفونی به محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اطمینان داد، که برلین در نشست بروکسل از کابل پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان نوشت، اشرف غنی و مرکل، روز چهارشنبه تیلیفونی با هم گفت و گو کرده اند.
نشست سران ناتو امروز (پنجشنبه) در بروکسل آغاز شده است و یکی از مباحث این نشست اوضاع افغانستان و چگونگی ادامه حضور و کمک کشورهای عضو این پیمان در این کشور است.
این نشست بدون حضور نماینده ای از افغانستان کار خود را آغاز کرده است.

پیشتازی مرکل از شولتز در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
پیشتازی مرکل از شولتز در آلمان

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، مرکل و اشرف غنی در این گفت و گوی تیلیفونی، در باره مسائل مختلف، به ویژه روندصلح، اصلاحات در افغانستان، مهاجرین و همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
آلماان از جمله کشورهای اروپائی است که تدابیر سخت گیرانه ای در ارتباط با مهاجران بخصوص مهاجران افغانستان اتخاذ کرده و با تغییر قوانین خود در حال اخراج پناهجویان از این کشور است.
نخست وزیر آلمان بارها تصریح کرده است که پناهجویان افغان باید به کشور خود بازگردند و اگر منطقه ای در افغانستان ناامن است، مناطقی دیگر در این کشور دارای امنیت است و پناهجوبان می توانند به مناطق امن در داخل کشور مهاجرت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала