نیروهای هوایی امریکا در افغانستان در طول یک ماه 460 حمله هوایی انجام داده اند

© AP Photo / French Armyنیروهای هوایی امریکا در افغانستان در طول یک ماه 460 حمله هوایی انجام داده اند
نیروهای هوایی امریکا در افغانستان در طول یک ماه 460 حمله هوایی انجام داده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد حملات هوایی طیاره‌های جنگی امریکایی در ماه اپریل سال جاری در پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، در حالیکه مقامات نظامی امریکا خواهان صدور فرمان ترامپ برای ارسال نیروهای کمکی زمینی به افغانستان هستند، پنتاگون می‌گوید بمباران‌های امریکا در افغانستان در ماه اپریل بیش از هر ماهی در پنج سال گذشته بوده است. نیروی هوایی امریکا در ماه اپریل سال جاری 460 بمب و راکت در افغانستان شلیک کرده که بیش از دو برابر ماه مارچ و هفت برابر ماه اپریل سال 2016 است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا هنوز تصمیم خود را برای اعزام سه تا پنج هزار سرباز دیگر به افغانستان به توصیه مشاوران نظامی‌اش، اعلام نکرده است. در حال حاضر ایالات متحده امریکا هشت هزار و 400 نفر نظامی در افغانستان دارد و حدود شش هزار و 500 نظامی از کشورهای دیگر تحت فرماندهی ناتو در افغانستان مستقر می‌باشند. بخش اصلی این نیروها مصروف آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغان هستند.

تشدید بمباران‌های نیروی هوایی امریکا در ماه اپریل که از ماه اگست سال 2012 بدینسو بی‌سابقه است، نشان‌دهنده مشکلات نیروهای امنیتی کابل در مقابله با طالبان و گروه "دولت اسلامی" (داعش) است.

به تاریخ 13 اپریل پنتاگون اعلام کرد که نیروهای امریکایی در افغانستان یک بمب بسیار قدرتمند از نوع "جی‌بی‌یو — 43" را که به "مادر تمام بمب‌ها" معروف است، برای نابود کردن تونل‌ها و مخفیگاه‌های داعش در منطقه اچین ولایت ننگرهار افغانستان به‌کار برده است، که در این حمله دست کم 90 نفر کشته شدند.

این بمب پس از طراحی آن در 2003 تا کنون در هیچ عملیاتی به کار نرفته بود.

براساس این گزارش، ماه گذشته محققان سازمان ملل متحد از افزایش "قابل توجهی" و "نگران‌کننده" تلفات غیرملکی ناشی از حملات هوایی توسط نیروهای هوایی امریکا و همچنان نیروهای هوایی افغان، گزارش دادند.

براساس آمار سازمان ملل متحد، در سه ماه اول سال 2017 شمار قربانیان ملکی حملات هوایی نیروهای امریکایی و افغانی به 72 کشته و 76 زخمی رسیده است، درحالیکه این شمار قربانیان این حملات در سه ماه اول سال گذشته 8 کشته و 21 زخمی بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала