نادری از سوی مجلس سنا استیضاح شد

© Photo / ارگاحمدنادر نادری
احمدنادر نادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا رئیس کمیسیون اصلاحات اداری را به دلیل برگزاری امتحان رقابتی جذب کارمندان توزیع شناسنامه های الکترونیکی به یک زبان ملی استیضاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از نمایندگان سنا افغانستان تاکید داشتند که در این امتحان قانون اساسی رعایت نشده و در حق داوطلبانی که به زبان دری آشنایی کامل نداشته‌اند، بی عدالتی صورت گرفته است.

نادر نادری رئیس کمیسیون اصلاحات اداری افغانستان به دلیل طرح پرسشهای این امتحان به یک زبان ملی معذرت خواهی کرد و گفت که به دلیل محدودیت زمانی متوجه حساسیت این مساله نشده است و پس از این، چنین موضوعی تکرار نخواهد شد.

آمادگی‌های ابتدایی توزیع آزمایشی تذکره‌  الکترونیک - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی‌های ابتدایی توزیع آزمایشی تذکره‌ی/ شناسنامه الکترونیک

نادری با اشاره به این که عدالت و شفافیت کامل در این روند رعایت شده، گفت: از 33 ولایت افغانستان داوطلبان در این رقابت شرکت کرده بودند و نیز از همه این ولایت افراد توانمند و شایسته که اکثراً افراد بدون رابطه هستند، به توانایی خود کامیاب شده و استخدام خواهند شد.

به گفته وی، امتحان استخدامی از هر داوطلب به زبان مادری خود اخذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: این امتحان با استفاده از روش و امکانات روند کنکور تحصیلات عالی افغانستان برگزار شد و اگر حقی ضایع می‌شد، کمیسیون اصلاحات اداری افغانستان این امتحان را لغو می‌کرد.

نادری تاکید کرد: پس از این، سیستم اخذ امتحان رقابتی داوطلبان پست‌های اداری دولت به هردو زبان ملی (دری و پشتو) تنظیم شده است.

رئیس کمیسیون اصلاحات اداری افغانستان همچنین اصلاحات اداری را کلید اساسی ثبات افغانستان خواند و گفت: در سال جاری در نظر دارد تا امتحان رقابتی شفاف برای 6 هزار پست خدماتی را تا پایان امسال برگزار کند.

این امتحان تنها برای جذب کارمند در حوزه کابل برگزار شده بود و رئیس کمیسیون اصلاحات اداری گفته بود که برای جذب کارمند در 34 ولایت افغانستان امتحان رقابتی در ولایت‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала