چگونه گوگل "Maps" می تواند به حل اختلافات سرحدی پاکستان و افغانستان کمک کند

© Photo / Google mapsچگونه گوگل " Maps " می تواند به حل اختلافات سرحدی پاکستان و افغانستان کمک کند
چگونه گوگل  Maps   می تواند به حل اختلافات سرحدی پاکستان و افغانستان کمک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روزهای پایانی هفته گذشته نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در مرز مشترک دو کشور با هم درگیر شدند که شماری کشته هم بر جای گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک ، همانطور که احتمالاً می دانید در روزهای پایانی هفته گذشته نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در مرز مشترک دو کشور با هم درگیر شدند که شماری کشته هم بر جای گذاشت. حال بنا بر اعلام حداقل یک عضو امنیتی ناشناس، احتمالاً دو کشور مذکور از داده های سرویس گوگل Maps بهره خواهند برد تا به مشکل مربوط به مرزهای خود رسیدگی کنند.
گفتنی است در حال حاضر مرز دو کشور افغانستان و پاکستان بر اساس آنچه که انگلیسی ها ترسیم کرده اند، حدود 2400 کیلومتر بوده اما تاکنون افغان ها این مرز را به رسمیت نشناخته اند. حال بنابر اطلاعات دریافتی مقامات آنها به توافق رسیده اند تا از سرویس گوگل Maps، گوگل Earth و GPS برای حل اختلافات مرزی خود استفاده کنند و دیگر شاهد درگیری های مشابه نباشند.
البته بد نیست بدانید که گوگل پیشتر هم در درگیری های مرزی شرکت کرده و در سال 2010 در حالی که نیکاراگوئه نیروهای نظامی خود را به سمت کاستاریکا روانه کرده بود، قسمتی از مرز دو کشور در سرویس خود را مشخص کرد و عنوان نمود که بخش مذکور در قلمروی نیکاراگوئه است.
لازم به ذکر است ابهامات و بحث های مربوط به قلمرو و مالکیت کشورها ممکن است با پیروی گوگل از حکم دادگاه های محلی مبنی بر چگونگی نمایش نقشه هایش در برخی کشورها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. البته ناگفته نماند داده های گوگل عموماً بسیار دقیق و مفید هستند اما این نقشه ها، مرز دو کشور را در حالتی که داخل پاکستان باشید و یا در کشوری دیگر آن را مشاهده کنید، اطلاعات متفاوتی را به نمایش می گذارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала