در کابل نخستین عملیات جراحی اعصاب انجام شد

© Fotolia / Sudok1Врач рассматривает томографию мозга пациента в больнице
Врач рассматривает томографию мозга пациента в больнице - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرد که نخستین عملیات جراحی اعصاب در شفاخانه شیخ زاید به صورت موفقانه انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رها، مقام های وزارت صحت گفته اند، که بانو رونا که ۴۳ سال عمر دارد از سه ماه بدینسو دچار بیماری دیسک کمر شده بود، از درد شدید ناحیه پا چپ اش رنج میبرد. بعد از مراجعه وی در این شفاخانه توسط تیم جراحی اعصاب شفاخانه شیخ زاید تحت عملیات قرار گرفته و عملیات وی موفقانه صورت گرفت.

150 پزشک جراح برای اولین بار پیوند سر انسان را انجام می دهند (ویدئو) - اسپوتنیک افغانستان
150 پزشک جراح برای اولین بار پیوند سر انسان را انجام می دهند (ویدئو)

داکتر احمد عبید مجددی مسوول دیپارتمنت جراحی اعصاب شفاخانه شیخ زاید میگوید که، امروز ما توانستیم که بعد از گذشت یک ماه از افتتاح شفاخانه شیخ زاید و ایجاد اولین دیپارتمنت جراحی اعصاب در این شفاخانه، نخستین عملیات جراحی اعصاب را بگونه موفقانه انجام دهیم، گرچه این عملیات یک عملیات بسیار پیچیده نبوده و در دیگر مراکز صحی نیز چنین عملیات ها موفقانه صورت می گیرد اما سپری چنین نمودن علمیات بیانگر این است که تمام سیستم زنجیره ای دیپارتمنت جراحی اعصاب که شامل بخش های مختلف می باشد فعال شده است. بعد ازین ما مطمئن شدیم که بشکل معمول و با اعتماد کامل عملیات های بیشتر و فوق العاده را در این مرکز انجام دهیم.

دیپارتمنت جراحی اعصاب شفاخانه شیخ زاید که یک بخش اختصاصی می باشد، بیشتر تمرکز آن بالای عملیات های مغز و ستون فقرات میباشد و عملیات های دیگری مانند تومور های مغزی، سوشکل ولادی، دیسک کمر، تومور های گردن، تومور های حرام مغز نیز صورت میگیرد و از شروع کار این شفاخانه تاکنون حدود سه صد مریض در بخش جراحی اعصاب بگونه سراپا تحت تداوی قرار گرفته است.

بانو رونا کارکردها و تلاش های داکتران این شفاخانه را ستودنی میداند و میگوید که بسیار جای امیدواری است که امروز چنین مرکزی در کابل برای ارایه خدمات صحی جراحی اعصاب ایجاد شده تا مردم بی بضاعت بتوانند بگونه رایگان در این مرکز تحت معالجه قرار گیرند.

وزارت صحت عامه در نظر دارد، در پهلوی دیگر بخش های شفاخانه شیخ زاید بخش جراحی اعصاب را به بزرگترین مرکز به منظور اجرای عملیات های پیچیده و فوق العاده جراحی اعصاب گسترش دهد تا باشد دیگر مردم به بیرون از کشور جهت تداوی مراجعه ننمایند.

شفاخانه شیخ زاید باظرفیت صد بستر در بخش های مختلف، مجهز با تمام تجهیزات طبی پیشرفته به کمک مالی کشور امارات متحده عربی اعمار گردیده که یک ماه قبل به بهره برداری سپرده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала