عبدالله: عملیات منصوری طالبان ناکام شده است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله: عملیات منصوری طالبان ناکام شده است
عبدالله: عملیات منصوری طالبان ناکام شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان می‌گوید عملیات بهاری طالبان زیر نام منصوری در ولایت‌های بدخشان، تخار، کندز و بغلان با شکست روبرو شده ست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک افغانستان، عبدالله روز گذشته "شنبه، ۲۳ثور" پس از گرفتن ولسوالی زیباک بدخشان توسط نیروهای امنیتی افغان، به این ولسوالی رفته بود.
ولسوالی زیباک به مدت دوازده روز در تصرف طالبان قرار داشت که سر انجام نیروهای افغان دو روز پیش به گرفتن این ولسوالی موفق شدند.
طالبان عملیات نظامی بهاریشان را زیر نام منصوری برای سال جاری اعلام کردند و گفتند که تاسیسات دولتی و افراد بلندپایه حکومت هدف‌های این عملیات خواهد بود.
تصرف ولسوالی زیباک بدخشان نیز بخشی از این عملیات طالبان خوانده شده بود، اما حالا عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت عملیات بهاری طالبان را ناکام می‌داند.
رئیس اجرایی حکومت همچنان اطمینان داده است که موضوع ناامنی‌های بدخشان به گونه‌ی جدی در نشست شورای امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
او گفته است: "طالبان تلاش داشتند تا اراضی مهم بدخشان را در کنترول بگیرند و از این طریق کران و منجان، تخار و پنجشیر را ناامن سازنند؛ ولی به توفیق خداوند و نیروهای امنیتی شکست خوردند.
از سوی دیگر وزارت دفاع بر پاکسازی شمال کشور از وجود طالبان تاکید می‌کند.
دست کم دو سال می‌شود که شمال کشور به ویژه بدخشان، تخار، کندز و بغلان به شدت ناامن است.
ناامنی ولسوالی‌های بدخشان با خشم باشنده‌گان این ولایت رو به رو شده است. مسوولان ولسوالی تازه آزاده شده زیباک در بدخشان ازز بی توجهی حکومت در کار تامین امنیت ولسوالی‌های بدخشان انتقاد می‌کنند.
امیرالله زیغم، ولسوالی زیباک در این مورد گفته است:
"ولسوالی زیباک دو سال می‌شود که در محاصره قرار دارد، یک طرف این ولسوالی وردوج و یمگان است طرف دیگر آن کران و منجان و ۱۸۰ کیلومتر مرز پاکستان می‌باشد که همه ناامن اند."
در حال حاضر نیز کنترول چندین ولسوالی در شمال کشور در اختیار طالبان است؛ اما حکومت موفق به بازپس گیری این ولسوالی‌ها نشده است.
وزارت دفاع اطمینان می‌دهد که تا نابودی کامل طالبان در شمال کشور، عملیات پاکسازی ادامه خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала