تاکید غنی بر وحدت و هماهنگی بیشتر در حکومت وحدت ملی

© Photo / ارگتاکید غنی بر وحدت و هماهنگی بیشتر در حکومت وحدت ملی
تاکید غنی بر وحدت و هماهنگی بیشتر در حکومت وحدت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آغاز جلسه امروزی کابینه که تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ برگزار شد، رئیس جمهور بر وحدت و هماهنگی بیشتر در حکومت وحدت ملی تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، رئیس جمهور غنی گفت: "ما همه مسئولیت داریم که زخم های گذشته را التیام بخشیم و برای مشکلات، راه حل های را جستجو کنیم".

رئیس جمهور کشور افزود که حکومت وحدت ملی از زمان شکل گیری تا اکنون تلاش کرده تا جنگ را به صلح تبدیل سازد و این حکومت با یک دیدگاه وسیع آغاز به کار نموده است.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که ما باید میدان سیاست را وسیع و گسترده سازیم و این کار نیاز به مدیریت و حوصله مندی دارد.

وی با اشاره براینکه ما تلاش داریم در کنار تامین صلح، بحران را به ثبات و جنگ را به صلح جاگزین سازیم، گفت که ضرورت امروز ما اتفاق و وحدت ملی است و حکومت وحدت ملی تا زمان برگزاری انتخابات، با اتفاق و هماهنگی به کار خود ادامه می دهد.

رئیس جمهور گفت که وظیفه همه ما این است که در کنار تامین عدالت، مصالح علیای کشور را نیز در نظر داشته باشیم.

رئیس جمهور غنی از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، ستایش و قدردانی نمود و از اقدامات وزارت امور داخله در معرفی برخی از افراد آلوده به فساد به محکمه، تشکری کرد.

محمد اشرف غنی گفت که حکومت باید فرصت برابر و یکسان را در مقرری ها برای تمام شهروندان کشور فراهم کند و نباید مقرری ها با روحیه قومی و سمتی صورت گیرد. وی همچنان افزود که مردم حق دارند تا مطابق قانون دسترسی به معلومات بدانند که مقرری ها چگونه صورت می گیرد. 

سپس داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه با تایید صحبت های رئیس جمهور، گفت که حکومت وحدت ملی به اساس یک ضرورت و تصمیم تاریخی به میان آمده است.

رئیس اجرائیه افزود که مردم وقت کافی دارند تا در مورد کارکردهای حکومت وحدت ملی قضاوت کنند. وی خاطرنشان کرد که حکومت وحدت ملی در حالی مسئولیت را به عهده گرفت که نیروهای بین المللی، افغانستان را ترک کردند و مردم در چالش و مشکلات به سر می بردند، اما حکومت وحدت ملی تلاش کرد که از یکسو از مردم و وطن خویش دفاع کند و از سوی دیگر، به کار و تلاش های خویش در عرصه های مختلف ادامه دهد.

داکتر عبدالله عبدالله تاکید کرد که حکومت وحدت ملی با اتحاد و هماهنگی، راهی را که برای خدمتگذاری به مردم افغانستان به پیش گرفته است، ادامه می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала