داکتر عبدالله حکمتیار و طالبان را برادران نامید

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaداکتر عبدالله
داکتر عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌اجرایی افغانستان با ابراز خرسندی از اینکه حکمتیار، طالبان را «برادر» خوانده، تصریح کرد: از این موضوع استقبال کرده و ما نیز طالبان را «برادران حکمتیار» می‌نامیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی افغانستان در مراسم استقبال حکومت افغانستان از حکمتیار رهبر حزب اسلامی اظهار داشت: آخرین بار حکمتیار را در سفارت تاجیکستان ملاقات کرده بودم و امروز از دیدن دوباره وی خوشحال هستم.
وی در واکنش به اظهارات حکمتیار در ارتباطات با حکومت فعلی گفت: حکومت وحدت ملی در شرایط خاص بر مبنای اراده مردم به وجود آمد و ضرورت بود در کنار هم و با هم کار کنیم. تلاش می‌کنیم در حکومتداری مردم را از خود ناامید نکنیم.
رئیس‌اجرایی افغانستان یادآور شد: در این سال‌ها درس‌ها و تجارب زیادی را آموخته‌ایم اما واقعیت این است که درسی بزرگتر از وحدت ملی و همدیگرپذیری وجود نداشته و ندارد.
عبدالله ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فاصله میان ملت و حکومت هر روز کم و کمتر شود.
وی با ابراز خرسندی از اینکه حکمتیار طالبان را «برادر» خوانده، تصریح کرد: از این موضوع استقبال کرده و ما نیز طالبان را «برادران حکمتیار» می‌نامیم.
عبدالله اظهار داشت: به حکمتیار اطمینان می‌دهیم اگر طالبان بخواهند به صلح بپیوندند همانطور که از وی استقبال کردیم، از طالبان هم استقبال می‌کنیم چرا که ما واقعا از جنگ و درگیری خسته بوده و خواستار برقراری امنیت و صلح هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала