امنیت ملی یک عضو شبکه حقانی را در کابل بازداشت کرد

© Photo / commons.wikimedia.orgامنیت ملی یک عضو شبکه حقانی را در کابل بازداشت کرد
امنیت ملی یک عضو شبکه حقانی را در کابل بازداشت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیت ملی در یک عملیات ، احمد الله به اسم مستعار علی، یکی از اعضای شبکه تروریستی حقانی را از مربوطات شهر کابل بازداشت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، در یک بیانیه خبری ریاست عمومی امنیت ملی آمده است که این تروریست بازداشت شده، اعتراف نموده که دو سال قبل در آن سوی خط فرضی دیورند و در شهر پیشاور، توسط شخصی به نام جمیل به شبکه تروریستی حقانی جذب و جهت فراگیری آموزش های تروریستی و نظامی به یک مرکز آموزش افراد انتحاری واقع در بازار میران‌شاه مربوط وزیرستان منتقل شده است. 
به گفته وی، او در مدت ۱۷ روز تعلیمات نظامی و تروریستی را تحت نظر دو استاد پاکستانی به نام های عباس و مدنی فرا گرفته است. 
تروریست بازداشت شده همچنان اظهار می دارد که در جریان فراگیری آموزش های نظامی از طرف استادان پاکستانی، تشویق گردیده تا علیه نیروهای امنیتی افغانستان بجنگد و به او وظیفه داده شده تا در کنار عبدالرحمن، فرمانده طالبان در دهنه غوری ولایت بغلان قرار گرفته و با وی در عملیات تهاجمی و تروریستی اشتراک نماید. بر این اساس، وی در چند حمله تهاجمی بالای پوسته های امنیتی ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان اشتراک و سهم فعال داشته است. 
این عضو شبکه حقانی می افزاید که طالبان در دهنه غوری جهت تأمین اعاشه خویش، به زور از مردم مواد غذایی جمع‌آوری می نمایند و کسانی که از تهیه مواد غذایی برای آنها ابا ورزد، به سخت ترین شکل مجازات می‌گردند. به گفته او، این امر باعث گردیده تا مردم در ولسوالی دهنه غوری از گروه طالبان فاصله بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала