حکمتیار: کشورها نباید افغانستان را میدان آزمایش سلاح و نمایش قدرت شان بسازند

© AP Photoحکمتیار: کشورها نباید افغانستان را میدان آزمایش سلاح و نمایش قدرت شان بسازند
حکمتیار: کشورها نباید افغانستان را میدان آزمایش سلاح و نمایش قدرت شان بسازند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمت‌یار می‌گوید به سلسلۀ سیاست‌های تحمیلی باید نقطۀ پایان گذاشته شود و هم‌سایه‌های افغانستان از سیاست‌های ناامن‌سازی افغانستان دست بردارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه، رهبر حزب اسلامی روز شنبه(۹ثور) در مراسمی با حضور رسانه‌ها در ولایت لغمان اظهار داشت که سلسلۀ سیاست تحمیلی باید به پایان برسد و اگر می‌خواهند در کشور ما امنیت تامین شود، این را باید به عنوان یک اصل تعیین کنند.

آقای حکمت‌یار در این سخن‌رانی‌اش خاطرنشان ساخت که کشورهای هم‌سایه باید از از ناامن‌سازی افغانستان دست بردارند.

گلبدین حکمت‌یار یادآور گردید که به امید رسیدن روزی که همه افغانان شاهد کشور امن، مصؤون، سربلند و عاری از صدای توپ و تانک باشند.

رهبر حزب اسلامی اظهاراتی را در مورد چگونه‌گی موجودیت نظام و حکومت‌داری نیز بیان داشته به یک حکومت قوی تاکید نمود.

او گفت که ما به یک حکومت مرکزی نیرومند ضرورت داریم، شرکت سهامی و تقسیم قدرت در ایتلاف‌ها راه حل نیست و در شرایط کنونی افغانستان به یک حکومت مرکزی قوی نیاز دارد.

اخیرا ایالات متحدۀ امریکا بزرگ‌ترین موشک غیر هسته‌ی‌اش را که مادر تمام بم‌ها گفته شد، در ولایت ننگرهار بالای جنگ‌جویان گروه داعش پرتاب کرد.

گلبدین حکمت‌یار هرچند به گونۀ مستقیم چیزی نگفت اما با اشاره به همین مسئله گفت کشورها نباید افغانستان را میدان آزمایش سلاح‌های خود و میدان رقابت‌های سیاسی و نظامی‌شان بسازند.

این فرمانده جهادی اظهار داشت که بعد از این باید ما در همه صفوف چه در قریه، در سطح کشور یا در خانواده و حزب رهبران منتخب داشته باشیم.

رهبر حزب اسلامی گروه طالبان را به پیوستن به روند صلح از طریق مذاکره فرا می‌خواند و می‌گوید که این گروه از طریق جنگ هرگز موفق به برآورده‌شدن اهداف‌شان نخواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала