ضمیر کابلوف: هیچ تعاملی در مورد افغانستان بین امریکا و روسیه وجود ندارد

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر قبولوف
ضمیر قبولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: هیچ نوع تعاملی بین روسیه و امریکا در رابطه با افغانستان و دولت کابل وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با روزنامه «ازویستیا» چاپ مسکو دیدگاه‌های خود در خصوص مذاکرات با طالبان و همکاری بین «مسکو» و «واشنگتن» در مورد افغانستان را مطرح کرد.

تاکید ضمیر کابلوف بر اشتراک امریکا در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
تاکید ضمیر کابلوف بر اشتراک امریکا در نشست مسکو

کابلوف با اشاره به تعاملات نزدیک مسکو و واشنگتن در اوایل سال 2000 در رابطه با افغانستان گفت: امروز هیچ نوع تعاملی بین روسیه و امریکا در رابطه با دولت کابل وجود ندارد.

وی در خصوص احتمال از سرگیری همکاری‌های بین مسکو و واشنگتن افزود: در این رابطه باید ابتدا امریکایی‌ها اقدام کنند زیرا نه روسیه بلکه آنان به صورت یک جانبه قطع همکاری کردند.

نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» گفت: روسیه به درخواست و پول امریکا 63 فروند هلی‌کوپتر به افغانستان تحویل داده و بدون دخالت واشنگتن نیز به دولت «کابل» سلاح و مهمات عرضه کرده است.

وی تأکید کرد: روسیه همچنین کادر نظامی و غیر نظامی افغانستان را آموزش داده و در آینده نیز آموزش خواهد داد.

کابلوف در خصوص موضع دولت فعلی کابل در قبال واشنگتن، گفت: به نظر من رئیس جمهور فعلی افغانستان هنوز از امریکایی‌ها خسته نشده و خواستار ادامه روابط با این کشور است.

وی در رابطه با گسترش روابط کابل و مسکو، تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه پیشرفتی در روابط 2 کشور وجود ندارد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ادامه داد: هرچند «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان از توسعه همکاری‌ها با روسیه صحبت می‌کند ولی فعلا به مرحله عمل نرسیده است.

وی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در «مزار شریف» که مسئولیت آن را طالبان بر عهده گرفتند، گفت: با توجه به این اقدام تروریستی گفت‌وگوی با طالبان لزوم بیشتری پیدا کرده که در بیانیه وزارت خارجه روسیه نیز به وضوح روی این نکته تأکید شده است.

 

نماینده ویژه پوتین در پایان اظهار داشت: متاسفانه تعداد این اقدامات تروریستی زیاد است و برای اینکه چنین اتفاقاتی نیافتد باید پشت میز مذاکرات نشست و روسیه آماده است از چنین مذاکرات میزبانی کند تا به جای جنگ در مورد صلح توافق حاصل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала