نگرانی آگاهان از افزایش فساد اداری در افغانستان

© Fotolia / Andrey Burmakinنگرانی آگاهان از افزایش فساد اداری در افغانستان
نگرانی آگاهان از افزایش فساد اداری در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از آگاهان میگویند که تا زمانیکه هماهنگی میان دولت افغانستان و نهادهای کمک کننده به میان نیاید، فساد اداری از افغانستان ریشه کن نمیشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، نهادهای کمک کننده و سازمان ملل همواره از موجودیت فساد در افغانستان نگرانی کرده اند و روز سه شنبه، سازمان ملل در گزارش تازه ای فساد را در افغانستان جنگ دوم خوانده بود.

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان هماهنگی میان دولت و نهادهای کمک کننده را تنها راه حل از بین بردن فساد در کشور میدانند.

سید مصطفی کاضمی عضو مجلس نمایندگان میگوید: "تا زمانیکه نهادها و کمیسون های مبارزه با فساد به میان نیاید، تا زمانیکه هماهنگی میان دولت و نهادهای کمک کننده به میان نیاید، ما نمیتوانیم مبارزه علیه فساد را آغاز کنیم".

حکومت افغانستان همواره مبارزه با فساد را از اولویت های کار حکومت دانسته است، اما نهادهای معدنی و احزاب سیاسی این شعار حکومت را میان خالی عنوان کرده اند.

رمضان بشردوست، عضو دیگر مجلس نمایندگان میگوید: "انسان های پاک، صادق و وطن دوست باید در راس قرار گیرد چرا که انسان های که اکنون در راس هستند خود عامل فساد اند".

بر اساس آمارهای جهانی، هنوزهم افغانستان در میان ۱۰ کشور فاسد جهان قرار دارد که گفته میشود مبارزه علیه این پدیده نیازمند تلاش رهبران حکومت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала