اتحادیه اروپا: اسلحه، مهمات و تجهیزات نیروهای امنیتی افغان به طالبان فروخته می‌شود

© AFP 2023اتحادیه اروپا: اسلحه، مهمات و تجهیزات نیروهای امنیتی افغان به طالبان فروخته می‌شود
اتحادیه اروپا: اسلحه، مهمات و تجهیزات نیروهای امنیتی افغان به طالبان فروخته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فروش مهمات نظامیان کشور به مخالفان مسلح از چندی بدینسو سر و صدا های را در گوشه و کنار کشور بلند کرده است اما این بار اتحادیه اروپا با نشر گزارش از فروش اسلحه و تجهیزات نیروهای اردوی افغانستان به طالبان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در گزارش منتشر شده توسط اتحادیه اروپا آمده است- "فساد توانایی نیروهای امنیتی را کاهش داده است و به طالبان اجازه میدهد تا قدرت شان را در میدان جنگ بلند ببرند، فساد هر هفته باعث کشته شدن افغان ها میشود زیرا اسلحه، مهمات و تجهیزات نیروهای امنیتی، به طالبان فروخته می‌شوند".

اتحادیه اروپا در این گزارش تلاش ها در مبارزه با فساد را کافی نمیداند.

در گزارش ذکر شده است که با وجود تلاش ها در مبارزه با فساد، هر هفته گزارش هایی از فساد در اردو و پولس و آنهم بیشتر در رده های بلند به نشر میرسد".

در همین حال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی این گزارش ها را رد میکند و میگوید: "اگر کسی مرتکب این عمل شود، فوراً گرفتار میشود به لوی سارنوالی معرفی و به محکمه تسلیم داده میشود، اول اینکه این کار نمیشود چرا که سربازان اردوی ملی با شهامت و بسیار وطن دوست هستند".

این در حالیست، که چندی قبل سربازان اردوی ملی در ولایت هلمند از فروش تجهیزات و اسلحه شان از سوی فرماندهان شان شکایت کرده بودند اما تا اکنون عاملان اصلی فروش این سلاح ها شناسایی نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала