رئیس جمهور غنی به مصلحت گرایی در پی حمله مرگبار بر قل اردو متهم شد

 /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور غنی به مصلحت گرایی در پی حمله مرگبار بر قل اردو متهم شد
رئیس جمهور غنی به مصلحت گرایی در پی حمله مرگبار بر قل اردو متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های پیشین امنیتی مسوولان بلند پایۀ امنیتی به ویژه وزیر دفاع ملی و فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین را به بیکاره گی متهم می سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از مقام‌های پیشین امنیتی و اعضای شورای ملی، مسؤلان نهادهای امنیتی به ویژه فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین، وزیر دفاع ملی و لوی درستیز را مسؤل جان باختن سربازان و افسران قول اردوی دو صد و نه شاهین اعلام کردند.
این مقام های پیشین ، رییس جمهور را نیز در گماشتن چنین چهره هایی در مقام های بلند و کلیدی ، به مصلحت گرایی متهم می سازندو میگویند که رئیس جمهورغنی ، فرمانده قول اردوی دو صد و نه شاهین را که ، یک سال پیش به علت سال خورده گی باز نشسته شده بود، به فرماندهی این قول اردو گماشت.
مقام های پیشین امنیتی مسوولان بلند پایۀ امنیتی به ویژه وزیر دفاع ملی و فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین را به بیکاره گی متهم می سازند.
این مقام های پیشین مقام های وزارت دفاع ملی را مسوول جان باختن بیش از یک صد و چهل سرباز و افسر قول اردوی دو صد و نه شاهین می دانند.
غرزی خواخوگی ، معاون پیشین امنیت ملی گفته است:"ملحوظات بسیار زیاد است اقایان می گویند که کسی خفه نشود هیچ کسی را مجازات نمی کنند بل مکافات می کنند و عاقبت هم این حادثه رخ میدهد."
مقام های پیشین امنیتی می گویند که مهمند کتوازی فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین پارسال در میان هفتاد و چهار جنرالی بود که به علت سال خورده گی باز نشسته شدند، اما رییس جمهور، شماری از این جنرالان دو باره به مقام های کلیدی این وزارت گماشت.
هاشم الکوزی، سناتور گفته است:"در راس این قول اردو یک جنرال است امااین حادثه رخ می دهد. این جنرال باید تقاعد داده میشد اما پس اورده شد، یا به اساس روابط امده یا به اساس وابسته گی های سیاسی و یا قومی اورده شده و سرانجام هم نتیجه این می شود که این حادثه خونین رخ می دهد."
شاه حسین مرتضوی، سر پرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته است:"صلاحیت رییس جمهور است که کار کسی را تمدیدی می کند و بررسی ها می شوند اگر پس از تحقیق معلوم شود که در این حادثه دخیل بوده در باره اش تصمیم گرفته خواهد دش."
مسوولان نهادهای امنیتی ماه پیش از سوی مجلس نماینده گان استیضاح شدند، اما رای اعتماد گرفتند ودر مقام های شان ماندند، در این میان مجلس نماینده گان نیز انتقاد می شود.
عبداللطیف پدرام ، مجلس نماینده گان گفته است:"مجلس نماینده گان به گونه یی در این رویداد مسوول است، چون بی کفایتی مسوولان امنیتی پیش از این رای دادند و اکنون در برابر مردم پاسخگو اند."
حمله بر قول اردوی دو صد و نه شاهین، بی پیشینه ترین حمله بر نیروهای ارتش بوده است، پیش از این کسی که با سند تقلبی خودش را نماینده شورای امنیت ملی گفته بود، برای چند روز دو چرخ بال و چندین موتر زرهی این قول اردو را در خدمت داشت و این قول اردو نتوانسته بود کیستی این مرد را شناسایی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала