امریکا سه صد سرباز تازه نفس به هلمند می‌فرستد

© AFP 2023 / Vano Shlamovامریکا سه صد سرباز تازه نفس به هلمند می‌فرستد
امریکا سه صد سرباز تازه نفس به هلمند می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامۀ مرین تایمز امریکا نوشته است، که سه صد سرباز دریایی به ولایت هلمند می آیند تا تاخت و تاز های طالبان را نقش بر آب کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، فرماندهی ماموریت حمایت قاطع میگوید که استقرار این نیروها، تعهدات ناتو برای آموزش و مشورت دهی نیروهای امنیتی افغان را تقویت میکند.

ویلیم سلاوین، سخنگوی ماموریت حمایت قاطع میگوید: "این سربازان در حد چشمگیری تجارب را به هلمند با خود می آورند و ما فکر میکنیم که این تجربه چشم اندازی جدیدی را در آموزش، مشورت دهی و کمک خواهد آورد و در نهایت به باور ما بسیار موفقانه خواهد بود".

به نوشتۀ مرین تایمز، این سربازان تا پایان همین ماه میلادی، به هلمند میرسند و جا بجایی آنها بزرگترین استقرار نیروهای دریایی از ۲۰۱۴ تا کنون در افغانستان است.

به گزارش این روزنامه جنرال دیوید پتریوس، فرمانده اسبق نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که رسیدن این نیروها میتواند تغییری در وضعیت نظامی هلمند ایجاد کند.

هلمند که مکانی خطرناک و مرگباری برای نیروهای امریکایی بوده است، هنوز کانون جنگ افغانستان است و کارشناسان امریکایی گفته اند، که بیشترین دستاوردهای که حاصل کار سربازان امریکایی در این ولایت بوده، در جریان جنگ نابود شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала