مجلس نماینده گان:مهلت تعین شده برای معرفی نامزد وزرا تمام شد

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان
پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای مجلس نماینده گان می گویند، با آن که مهلت تعیین‌شده برای معرفی نامزدوزیران به مجلس پایان یافته، اما رییس جمهور هنوز در این زمینه اقدامی نکرده و در حال بازی سیاسی با نماینده‌گان است

انها مدعی اند که رییس جمهور با درنگ برای معرفی نامزد وزیران، با مجلس نماینده‌گان بازی سیاسی می‌کند.

اما ریاست جمهوری می‌گوید، هنوز رأی‌زنی‌ها در بارۀ معرفی نامزدوزیران تازه جریان دارد و حکومت مصمم است که هرچه زودتر فهرست نام‌های این نامزدان را به مجلس بفرستد.

اعضای مجلس نماینده‌گان در نشست عمومی شان با انتقاد از حکومت به ویژه شخص رییس جمهور غنی می‌گویند، با آن که مهلت تعیین‌شده برای معرفی نامزدوزیران به مجلس پایان یافته، اما رییس جمهور هنوز در این زمینه اقدامی نکرده و در حال بازی سیاسی با نماینده‌گان است.

همایون همایون، معاون اول مجلس نماینده‌گان می‌گوید، رییس جمهور تعهد کرده بود که پس از استیضاح وزیران نهادهای امنیتی، به جای نامزدوزیران سلب اعتماد‌شدۀ چندین وزارت، نامزدوزیران تازه را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌کند، اما تاکنون این کار را نکرده است.

آقای همایون می‌گوید، نماینده‌گان مردم یک بار دیگر از رییس جمهور می‌خواهند که هرچه زودتر نامزدوزیران را معرفی کند، در غیر آن مجلس نماینده‌گان جایگاه اصلی و حقوقی خود را از دست می‌دهد و حکومت وحدت ملی یک حکومت دموکراتیک نه بلکه حکومتی دیکتاتور خواهد بود.

اما دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رییس جمهور می‌گوید، هنوز رأی‌زنی‌ها در بارۀ معرفی نامزدوزیران تازه جریان دارد و حکومت مصمم است که هرچه زودتر فهرست نام‌های این نامزدان را به مجلس بفرستد.

آقای مینه‌پال، با آن که از نامزدوزیران تازه نام نمی‌برد، اما می‌گوید که تمام این نامزدوزیران اشخاص با دانش و متخصص اند.

مجلس نماینده‌گان ماه عقرب سال پار در یک اقدام بی‌پیشنه، وزیران عدلیه/دادگستری، شهرسازی، تحصیلات عالی، خارجه، کاروامور اجتماعی، فواید عامه، مالیه/دارایی، ترانسپورت/حملونقل و معارف/آموزش و پرورش، انرژی و آب، زراعت، مبارزه با مواد مخدر، مخابرات، اقتصاد، صحت‌ و مهاجران و بازگشت‌کننده‌گان را به علت مصرف‌نکردن 70 درصدی بودجۀ توسعه‌یی‌شان استیضاح کرد که از این میان 7 وزیر سلب اعتماد شدند و 9 وزیر دوباره رأی تأیید گرفتند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала