عبدالله یک بار دیگر از پرتاب «بمب مادر» در ننگرهار دفاع کرد

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله به نهادهای دولتی: پول برق تان را بپردازید
عبدالله به نهادهای دولتی: پول برق تان را بپردازید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان یک بار دیگر از به کارگیری بمب 10 هزار کیلوئی مهلک در ولایت «ننگرهار» این کشور دفاع کرد و آن را اقدامی بجا دانست و افزود که مخالفان استفاده از این بمب از صف مردم و دولت جدا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبدالله عبدالله روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت، که بزرگترین مرکز داعش با این بمب نابود شد و مردم ولسوالی «اچین» که از ظلم داعش به تنگ آمده بودند، از به کارگیری این بمب علیه آنان خرسند شدند و از این اقدام دفاع کرده اند.

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
مشاور عبدالله به دلیل اظهار نظر در باره حمله امریکا برکنار شد

وی افزود، که این حمله از طرف مردم محل، بویژه آنانی که متضرر شده و برخی از اعضای خانواده آنان به شهادت رسیده بودند، استقبال به عمل آوردند.
رئیس اجرائی دولت افغانستان تصریح کرد، که «ما برای دفاع از خانواده های به ستوه آمده از ستم های داعش و جلوگیری از حملات داعش در کابل چنین اقدامی را انجام دادیم».
استفاده از یکی از بزرگترین بمب های غیرهسته ای جهان توسط نظامیان امریکایی در شرق افغانستان واکنش های جهانی و منطقه ای را در پی داشته و مردم و مسئولان افغانستان نیز واکنش های متفاوتی در قبال آن نشان داده اند.
موافقان این حمله استفاده از چنین بمب را برای از بین بردن پناگاه های امن داعش که با دیگر سلاح ها ممکن نبوده ضروری دانسته و ادعا کرده اند که مرکز راهبردی این گروه را منهدم کرده و تعداد زیادی از فرماندهان آنان را کشته اند.
اما مخالفان این حمله باور دارند که هیچ داعشی در این حمله کشته نشده و هدف امریکایی ها از این حمله آزمایش حقیقی بمب خود بوده و این کار باعث رقابت تسلیحاتی در جهان خواهد شد.
برخی احزاب و محافل این اقدام امریکا را فراهم ساختن زمینه های جنگ جهانی سوم قلمداد کردند و پیش بینی کرده اند که با این حمله، روسیه نیز برای استفاده از پدر بمب ها ترغیب و تحریک خواهد شد.
برخی گزارش رسانه های بین المللی حاکی است که پدر بمب ها که در اختیار روسیه قرار دارد، مخرب تر و مهلک تر از مادر بمب های امریکائی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала