عمر زاخیلوال: امسال سردی پیوندهای کابل و اسلام آباد به پایان می رسد

© Sputnik / Zuhal Sarhadزاخیلوال
زاخیلوال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر افغانستان در پاکستان سال 2017 را سال پایان سردی پیوندهای میان کابل و اسلام آباد توصیف کرد و گفت امسال، دو کشور همسایه به سمت پیوندهای گرم و دوستانه گام برخواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عمر زاخیلوال روز دوشنبه در گفت و گو با یکی از شبکه های خبری پاکستان ، تنش های مرزی میان دو کشور را به سودی هیچ یک از طرفین ندانست و گفت: تنش های مرزی اخیر میان پاکستان و افغانستان باعث خسارات زیادی به تجارت مرزی میان دو کشور شده بطوری که حجم تجارت پاکستان و افغانستان از رقم پنج میلیارد دالر طی پنج سال اخیر، به یک و نیم میلیارد دالر کاهش یافته است.

زاخیلوال: اردوی پاکستان به حمایت از طالبان ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
زاخیلوال: اردوی پاکستان به حمایت از طالبان ادامه می‌دهد

عمر زاخیلوال در این مصاحبه گفته است، که ایران از خلاء ایجاد شده در بخش تجارت مرزی پاکستان و افغانستان استفاده کرده و بخشی از این تجارت را به خود اختصاص داده است.
وی خواستار تبادل هیات های سیاسی، تجاری، اقتصادی و پارلمانی بیشتری میان پاکستان و افغانستان شد و گفت، که افزایش تبادل این گونه هیات ها، به روند بهبود روابط دوجانبه کمک می کند.
قرار است یک هیات پارلمانی از پاکستان طی روزهای آینده به افغانستان سفر کند.
زاخیلوال همچنین درخصوص ادعاهای پاکستان مبنی بر اینکه خاک افغانستان از سوی هند برای انجام اقدام هایی علیه پاکستان استفاده می شود، تصریح کرد: افغانستان هرگز به کشورهای ثالث اجازه نداده و نخواد داد که از خاک این کشور اقدامی علیه پاکستان انجام دهند.
این دیپلمات افغان همچنین از اسلام آباد خواست تا نسبت به مهار شبه نظامیانی که طبق ادعای افغانستان، آزادانه در خاک پاکستان حضور دارند و علیه افغانستان دست به فعالیت های تروریستی می زنند، اقدام جدی انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала