افغانستان مالک مجهزترین شفا خانه جراحی عصاب شد

© Photo / Ajmal Tareenافغانستان مالک مجهزترین شفا خانه جراحی عصاب شد
افغانستان مالک مجهزترین شفا خانه جراحی عصاب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه گفت که برای اولین‌بار این شفاخانۀ مجهز و معیاری در بخش جراحی عصبی و داخلی ساخته شده که در آن مریضان توسط متخصصان داخلی تداوی می‌گردد.

رییس اجراییه حکومت افغانستان، نخستین و مجهزترین شفاخانهٔ جراحی عصبی در کابل را که از سوی امارات متحدۀ عربی ساخته شده است، افتتاح کرد.

رییس اجراییه کشور امروز شنبه (۲۶ حمل) در محفل افتتاحیهٔ این شفاخانه که با حضور نمایندۀ امارات متحده عربی و رهبری وزارت صحت‌ عامه برگزار شده بود، گفت که امارات متحده عربی با ساختن شفاخانه شیخ زاید تعهد دوبارۀ خویش را برای تداوم کمک‌ها و همکاری با افغانستان نشان داده است.
او با اتحادف دعا به روح دیپلومات‌های امارات که در حادثۀ ولایت قندهار شهید شده بودند، گفت که آنان در جریان یک سفر کاری به خاطر تطبیق پروژه‌های توسعه‌یی از سوی طالبان شهید شد‌ند.
دکتور عبدالله عبدالله با ابراز قدردانی از کمک‌های آن کشور اظهار داشت که امارات متحده عربی، افغانستان را در تمام عرصه‌ها به خصوص بازسازی کمک کرده که این شفاخانه یک نمونه عملی آن می‌باشد.
به گفته او، برای اولین‌بار این شفاخانۀ مجهز و معیاری در بخش جراحی عصبی و داخلی ساخته شده که در آن مریضان توسط متخصصان داخلی تداوی می‌گردد.
او خطاب به رهبری وزارت صحت‌عامه گفت که از امکانات و تجهیزات شفاخانه شیخ زاید استفادۀ بهینه و لازم را نموده تا نتایج مثبت آن در میان شهروندان قابل درک باشد.
رییس اجراییه کشور افزود: حکومت تلاش می‌کند که این شفاخانه را تقویت و گسترش دهد تا مشکلات مردم در داخل افغانستان حل شود.
او همچنان به رهبری وزارت صحت‌عامه هدایت داد که در زمینۀ جمع‌آوری و بازتولید زباله‌های صحی اقدامات عملی را روی‌دست گیرد؛ زیرا این مسأله سلامت جمعی و محیط زیست را با تهدید جدی مواجه می‌سازد.
دکتور عبدالله عبدالله تأکید کرد که غفلت و کوتاهی در زمینه جمع‌آوری زباله‌های صحی غیر قابل پذیرش است.
در این برنامه، احمد ناصر الخواجه سرپرست سفارت امارات متحده عربی و وزیر صحت‌عامه کشور نیز دربارۀ اهمیت و ضرورت شفاخانهٔ شیخ زاید در بخش جراحی عصبی و داخلی صحبت کردند.
این شفاخانهٔ ۱۰۰ بستر به کمک موسسۀ خیریه شیخ زاید بن سلطان از طریق کشور امارات متحده عربی ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала