ارگ: از پرتاب بم امریکا قبلا اگاهی داشتیم

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست‌جمهوری افغانستان می گوید که، در این رویداد به داعشیان تلفات سنگین وارد شده است.

حکومت افغانستان می گوید که از آماج قرار گرفتن مرکز داعشیان در ولسوالی اچین ننگرها توسط نیروهای حمایت قاطع از نزدیک در جریان بود.
در یک خبرنامه ریاست‌جمهوری آمده است که، در این رویداد به داعشیان تلفات سنگین وارد شده است.
در سوی دیگر مسوولان محلی ننگرهار می گویند:"در نتیجه پرتاب بزرگترین بم غیرهسته‌ای در ولسوالی اچین ننگرهار به غیرنظامیان افغان آسیب نرسیده است".

GBU-43 - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش بمب آمریکایی در افغانستان دور جدید مسابقه تسلیحاتی را تشدید می بخشد

عطاالله‌خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید:"منطقه‌ای که در آن بم پرتاب شده است کوهستانی بود و غیرنظامیان درآن بودوباش نداشتند" اما داعشیان تلفات سنگینی را متحمل شده اند.
هرچند خوگیانی از امار دقیق تلفات این داعشیان چیزی نمی گوید اما می افزاید که در تلاش اند تا شمار تلفات داعشیان را مشخص سازند.
دفتر مقام ولایت ننگرهار در اعلامیه که به رسانه‌ها فرستاده تاکید کرده است که، پیش از این نیز بارها طیاره‌های بی پیلوت نظامیان خارجی بالای این منطقه بمباران کرده بودند اما نتیجه‌ای در قبال نداشت و نیز در این محل رهبران گروه داعش حضور داشتند.
File Photo from US Air Force of the GBU-43 Bomb - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به استفاده از بزرگترين بمب بر خاك افغانستان

اعلامیه نگاشته که جنگ داعش در ننگرهار از همین محل رهبری می شد.
شبکه تلویزیونی سی اِن اِن نیز گزارش داده است که دستور استفاده از این بم توسط جنرال جان نیلکولسن قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو صادر شده بود.
این در حالیست که باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین امریکا در ماه سرطان سال گذشته خورشیدی صلاحیت‍‌های جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو را به منظور مبارزه با تروریزم افزایش داده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала