بازداشت یک فرماندۀ ۸۰ نفری طالبان در شمال افغانستان

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeبازداشت یک فرماندۀ ۸۰ نفری طالبان در شمال افغانستان
بازداشت یک فرماندۀ ۸۰ نفری طالبان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یک فرمان‌دۀ کلیدی گروه طالبان در شمال افغانستان خبر می‌دهد که می‌خواسته با گروه داعش یک‌جا شود.

به گزارش سپوتنیک،دفتر رسانه‌های ریاست عمومی امنیت ملی پس از چاشت روز سه‌شنبه(۲۳ حمل) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید یک فرمان‌دۀ ۸۰ نفری گروه تروریستی طالبان در ولایت جوزجان بازداشت شده‌است.

در خبرنامه آمده‌است که این فرمان‌ده طالبان به نام اختر محمد مشهور به بلال که در چندین حمله بالای قطارهای دولتی و ملکی، اختطاف و ماین‌گذاری کنار جاده سهم فعال داشته، توسط موظفین ریاست عمومی امنیت ملی از مربوطات ولایت جوزجان بازداشت شده‌است.

او اعتراف نموده که اخیرا قصد داشته به دستور رهبران گروه طالبان با ملا حکمت‌الله، یک‌تن از فرمان‌دهان گروه داعش در جوزجان یک‌جا شود.

امنیت ملی می‌گوید گروه تروریستی طالبان با استفاده از تاکتیک‌های جدید قصد دارند تا با پیوستن به گروه داعش، چهره بدل کرده و فعالیت‌های تروریستی‌شان را تحت بیرق داعش انجام دهند.

این فرمان‌دۀ طالبان در ویدیوی اعترافی‌اش می‌گوید که شماری از قاضیان و رییس شهدا و معلولین ولایت سر پل را به خاطر گرفتن پول، به دستور مولوی عبیده معاون والی طالبان اختطاف کرده‌اند.

باید یادآور گردید که گروه طالبان هنوز در مورد چگونه‌گی این گزارش هیچ‌نوع اظهار نظری نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала