پوتین: تهدید تروریزم از سوی افغانستان بسیار جدی است

© Sputnik / Sergey Guneevپوتین: تهدید تروریزم از سوی افغانستان بسیار جدی است
پوتین: تهدید تروریزم از سوی افغانستان بسیار جدی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش منابع خبری، ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه رادیو- تلویزیونی "میر" (جهان) تهدید جدی تروریزم از سوی افغانستان نشات می گیرد، وی گفت، ما امیدواریم که برای حل این پرابلم باعث استفاده از قوای نظامی خویش که در تاجیکستان مستقر هستند، استفاده نکنیم.

وی افزود، این یک جهت بسیار خطرناک برای همه ما است. با دستیابی موفقیت جنگجویان در افغانستان ما نمونه های بسیار غم انگیزی را پیش بینی می کنیم. حال من در مورد پدیده مواد مخدره و جرایم سازمان یافته چیزی نمی گویم.
وی به نمونه چنین باندهای بزرگ که چند سال قبل در قرغیزستان بوجود آمدند و توسط نیروهای مسلح سرکوب شدند اشاره کرد.
رئیس جمهور گفت، ما به خوبی درک می کنیم که این مسئله چقدر برای فدراسیون روسیه خطرناک است. موضوع استقرار پایگاه نظامی 201 ما در تاجیکستان نیز تصادفی نیست. اولین تهدید مسلما تهدید تروریزم است که از سوی افغانستان به طرف ما می آید که بسیار خطرناک است.
ما امیدواریم که هیچگاه از قوای نظامی خویش که در پایگاه نظامی 201 در تاجیکستان مستقر هستند، علیه این مسئله استفاده نکنیم.
پوتین پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان را عامل مهم ثبات در منطقه خواند و تاکید کرد که افغانستان یکی از عوامل نگران کننده در منطقه است و همچنین سرحدات افغانستان با آسیای میانه بسیار طولانی در حدود 1300 کیلومتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала