تظاهرات باشندگان ولسوالی میربچه‌‌کوت کابل

© Flickr / Stepتظاهرات باشندگان ولسوالی میربچه‌‌کوت کابل
تظاهرات باشندگان ولسوالی میربچه‌‌کوت کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده‌ها تن از باشندگان ولسوالی میربچه‌‌کوت کابل در اعتراض به محاکمه نشدن، جنرال زمری پیکان فرمانده اسبق امن و نظم عامه با برپایی تظاهرات شاهراه کابل – شمال را به‌روی عابرین مسدود کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آوا، براساس گفته‌های معترضین، با وجود اینکه حُکم بازداشت جنرال زمری پیکان که در قتل فرمانده یاردل نظامی و چهار تن از نزدیکانش دست دارد، از سوی شخص رئیس جمهور صادر شده‌است؛ اما تاکنون وی از سوی وزارت داخله بازداشت نشده‌است. 
رئیس امید نظامی، هماهنگ کننده این اعتراض‌ها که سه‌برادر خود را در این حادثه از دست داده‌است در تماس با آوا گفت که جنرال زمری پیکان در سال ۱۳۹۱ زمانیکه ریاست نظم و عامه وزارت امور داخله را به‌عهده داشت، چندین تن را بعد از ادای نماز جمعه به‌صورت فجیعی به‌قتل رساند. 
نظامی افزود که بعد از اعتراض‌های مردم ولسوالی میربچه‌کوت، در سالهای اخیر، رئیس جمهوری به‌آنان وعده تامین عدالت را داد و حُکم بازداشت جنرال نامبرده را صادر کرد. 
او اضافه کرد، با وجود اینکه حدود یک سال از صدور حُکم رئیس جمهوری می‌گذرد؛ اما وزارت امور داخله در قسمت دستگیری وی کوتاهی کرده‌است. 
نظامی، از رئیس جمهوری و ریاست اجرایی خواست که در قسمت قضیه آنان عدالت را تامین کند. 
او با تاکید براینکه وزارت داخله باید هرچه زود در قسمت بازداشت زمری پیکان اقدام کند؛ هشدار داد: تا زمانیکه دولت به‌صدای آنان جواب مثبت ندهد، آنان بزرگراه شمال را که پایتخت را با ۱۳ ولایت وصل می‌کند، هم‌چنان مسدود نگه خواهند داشت. 
مردم ولسوالی میربچه‌کوت در حالی خواستار بازداشت زمری پیکان، رئیس اسبق امن و نظم عامه شدند که سال قبل وظیفه آقای پیکان از سوی وزارت امور داخله به‌حالت تعلیق در آمد. 
گفتنی است که باشندگان ولسوالی میربچه‌کوت و کوهدامن کابل قبل از این هم چند بار در اعتراض به کشته‌شدن یاردل نظامی شاهراه شمال را مسدود کرده‌بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала