بحران بی‌کاری در افغانستان؛ 492 فرصت شغلی و بیش از 25 هزار متقاضی

© Flickr / SS&SSUnemployment
Unemployment - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بدنبال اعلام اداره تذکره الکترونیکی به منظور جذب کارمندان جدید، برای 492 بست خالی این اداره، بیست و پنج هزار و 480 تن از شهروندان افغانستان درخواست کاری داده‌اند.

مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان اعلام کرده که قرار است بیست و پنج هزار و 480 نفر تن از افراد جویایی کار برای 492 بست خالی اداره توزیع تذکره الکترونیکی باهم رقابت ‌کنند.
این درخواستی‌ها تنها در طول هفت روز ارایه شده است. بدنبال دستور ریاست‌جمهوری به منظور آغاز برنامه توزیع الکترونیکی، نهادهای مسوول به تاریخ سیزدهم حمل برای جذب کارمندان جدید آگاهی صادر کرد و تا بیستم حمل ماه جاری خورشیدی، بیست و پنج هزار و 480 تن سوانح کاری خود را به اداره توزیع تذکره الکترونیکی فرستاده‌اند.
مرکز رسانه‌های حکومت به نقل از کمیسیون اصلاحات اداری، نهاد مسوول استخدام کارمندان جدید در ادارات دولتی، گفته است که روند استخدام کارمندان جدید اداره توزیع تذکره الکترونیکی از طریق یک رقابت «آزاد و شفاف» به پیش برده می‌شود.
قرار است سی درصد از بس‌های خالی به زنان اختصاص داده شود.
فهرست طولانی درخواستی افراد جویای کار در اداره توزیع تذکره الکترونیکی نشان می‌دهد که بحران بی‌کاری در افغانستان در حال عمیق‌تر و جدی‌تر شدن است. در جریان همین هفته ویس‌احمد برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که بیش از چهل درصد نیروی کاری افغانستان بی‌کار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала