فلج شدن یک کودک در کندز منجر به رفع مشکل واکسیناسیون شد

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت صحت عامه اعلام کرده که به دنبال فلج شدن کودک چهارده ماهه در ولایت کندز، زمینه دسترسی واکسیناتوران به تمام ساحات این ولایت ناآرام فراهم شده است.

این وزرات می‌گوید بدنبال ثبت یک واقعه فلج کودکان در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز و تلاش مسوولان محلی، مشکل عدم دسترسی واکسیناتوران در این ولایت رفع شده است.
ولایت کندز در شمال شرق افغانستان، طی سال‌های اخیر به کانون اصلی ناآرامی‌ها و فعالیت گروه طالبان مبدل شده و گسترش ناامنی‌ها در این ولایت، 173 هزار کودک از دسترسی به واکسین محروم شدند.
اما وزارت صحت عامه می‌گوید که بدنبال ثبت یک واقعه پولیو یا فلج کودکان و تلاش مسوولان بخش تطبیق واکسین در ولایت کندز، اکنون فرصت آن مساعد شده تا تمامی کودکانی که در دوره کمپاین‌های قبلی از واکسین محروم مانده واکسین شوند. این وزارت می‌افزاید که در دور نخستین کمپاین بهاری واکسین پولیو، 342 هزار کودک در ولایت کندز از واکسین پولیو مستفید اما 173 هزار کودک زیر سن پنج سال در ولسوالی‌های دشت ارچی، خاناباد، قعله‌زال، علی‌آباد، چهار دره، امام صاحب و برخی ساحات اطراف شهر کندز از واکسین پولیو محروم مانده بودند. از این میان، ولسوالی‌های دچشت ارچی و چهاردره به صورت کل و متباقی آنان قسما از پوشش کمپاین واکسین پولیو باز مانده بود. در ساحات از ماه جنوری سال 2016 تا مارچ 2017 ، کمپاین‌های واکسین پولیو تطبیق نشده بود.
افغانستان، پاکستان و نایجریا تنها کشورهایی هستند که تاکنون موفق نشده‌اند بیماری پولیو یا فلج کودکان را نابود سازند. مقام‌های دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده که بتوانند تا اخیر امسال این بیماری را در افغانستان محو کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала