شکم رییس‌جمهور 75 برابر بزرگ‌تر از شکم یک مامور

© AP Photo / Rahmat Gul, FileIn this Monday, Dec. 14, 2015 file photo, Afghan President Ashraf Ghani speaks during a press conference in Kabul, Afghanistan.
In this Monday, Dec. 14, 2015 file photo, Afghan President Ashraf Ghani speaks during a press conference in Kabul, Afghanistan. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماده بیست و دوم قانون اساسی افغانستان تبعیض و امتیاز بین اتباع افغانستان را منع قرار می‌دهد

اسپوتنیک، کابل: رمضان بشردوست یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان، از تفاوت خیلی زیاد میان معاش ماموران دولتی و مقام‌های ارشد حکومتی به ویژه رییس‌جمهور خبر داده می‌گوید که جدول معاشات موجود نشان می‌دهد که شکم رییس‌جمهور هفتاد و پنج برابر شکم یک مامور بزرگ‌تر است.
آقای بشردوست که امروز در جلسه عمومی مجلس نمایندگان صحبت می‌‌کرد، افزود: «ماده بیست و دوم قانون اساسی افغانستان تبعیض و امتیاز بین اتباع افغانستان را منع قرار می‌دهد. من مطرح می‌کنم که آیا نقض این ماده‌ها نیست؛ وقتی که معاش رییس‌جمهور هفتاد و پنج برابر معاش یک مامور یک معلم است. یعنی یک مامور یا یک معلم هفتاد و پنج برابر کمتر از رییس‌جمهور معاش دارد. معاش معاونین ریاست‌جمهوری و ریاست‌ اجراییه چهل و دو برابر معاش یک معلم و یک مامور است. معاش وزرا، وکلا و سناتوران هم تقریبا سی برابر معاش یک معلم و یک مامور است. معاش مشاورین هم کسانی که ده‌هزار-بیست هزار و سی هزار دالر می‌گیرند، آنها را بگذاریم.»
رمضان بشردوست می‌افزاید خدمتی یک که معلم در یک جامعه می‌کند، ممکن از خدمات یک رییس‌جمهور، یک وزیر یا وکیل بالاتر و بیشتر باشد، اما شکم‌اش هفتاد و پنج برابر کوچک‌تر از رییس‌جمهور نیست.
آقای بشردوست قبلا نیز گفته بود که همکارانش در شورای ملی روزانه شش و نیم هزار افغانی تنها از بابت معاش شان درآمد دارند، در حالی که معاش ماهوار یک معلم به همین مقدار نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала