غنى: جنگ تحميلی بالای افغانستان فرصت ‌های زيادی را ضايع کرده‌است

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر غنى: جنگ تحميلی بالای افغانستان فرصت ‌های زيادی را ضايع کرده‌است
غنى: جنگ تحميلی بالای افغانستان فرصت ‌های زيادی را ضايع کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنى رييس جمهورکشور،تروريزم و قاچاق مواد مخدر را برای امنيت، ثبات و پيشرفت منطقه و جهان يک خطر جدی عنوان نموده و مى گويدکه براى دفع اين خطر بايد همه کشورها مبارزۀ مشترک نماید.

به گزارش آژانس خبری پژواک، رييس جمهورکشور که به سنگاپور رفته است در قصر اِستانا از سوی داکتر تونی‌تان کينگ‌يام رييس‌جمهورآنکشور مورد استقبال قرار گرفت.
رييس‌جمهوری سنگاپور از سفر رييس‌جمهورغنی و هيات همراه به سنگاپور ابراز خرسندی کرد، و آنرا برای گسترش روابط و همکاری ‌ها ميان افغانستان و سنگاپور ارزنده دانست و افزود که می‌خواهد پيرامون وضعيت و فرصت‌های افغانستان معلومات بيشتر کسب کند، تا زمينه‌های همکاری بهتر ميان دو کشور جستجو گردد.
موصوف، تداوم سفرهای هيات ‌های دوکشور را برای تشريک تجارب و تشخيص فرصت ‌های همکاری ميان افغانستان و سنگاپور در عرصه‌ های مختلف، مفيد و ارزنده عنوان کرد.
رييس‌جمهورغنی از انکشاف و پيشرفت ‌های سنگاپور در بخش‌های مختلف ياد کرده، دانش تخنيکی و تجارب خوب رهبری و مديريت مردم آن کشور را در موفقيت سنگاپور مهم خواند.
رييس‌جمهور کشور اظهارداشت:" باوجود اين‌که جنگ تحميلی بالای افغانستان فرصت‌ های زيادی را ضايع کرده‌است، اما افغانستان در عرصه‌های مختلف فرصت‌های خوب برای سرمايه‌گذاری دارد که در روشنايی دانش تخنيکی، مهارت ‌ها و تجارب شرکای بين‌المللی از اين فرصت ‌ها استفاده می‌نماييم. "
محمداشرف غنی، تروريزم و قاچاق مواد مخدر را برای امنيت، ثبات و پيشرفت منطقه و جهان يک خطر جدی دانست، و به‌ منظور دفع اين خطر بر مبارزۀ مشترک همه کشورها عليه اين پديده‌ها تأکيد کرد.
رييس‌جمهور کشور گفت، افغانستان خواهان تحکيم مناسبات و روابط دوستانه بر حسب منافع ملی دو کشور است، و هدف از سفر کنونی هيات بلند پايۀ افغانستان به سنگاپور نيز تقویت روابط ميان دو کشور می‌باشد.
در مقابل، رييس‌جمهوری سنگاپور گفت که کشورش خواهان گسترش و تحکيم روابط دوستانه با افغانستان می‌باشد.
وی اضافه کرد که کشورها ضمن مبارزه با تروريزم و افراطيت بايد در عرصۀ افزايش همکاری‌ های اقتصادی و اجتماعی نيز بکوشند.
وی همچنان خاطرنشان کرد که کشورش افغانستان را در بخش معارف، حکومت‌داری خوب و ارتقای ظرفيت‌ها همکاری خواهد کرد و برای حل مشکلات، فرمول واحد وجود ندارد اما در نتيجۀ همکاری‌های مشترک و دوام‌دار راه‌های مؤثر جستجو شده‌می‌تواند.
رييس‌جمهورغنی از همکاری ‌های رئیس‌جمهوری سنگاپور در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی کرده افزود، افغانستان و سنگاپور به‌منظور شريک‌نمودن نظريات و گسترش همکاری‌ها، در آينده نشست‌های مشورتی بيشتر خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала