حزب اسلامی: حکومت زندانیان ما را آزاد می‌کند و به مهاجرین ما نمرات رهایشی توزیع کند

© Photo / کسراحزب اسلامی: حکومت زندانیان ما را آزاد می‌کند و به مهاجرین ما نمرات رهایشی توزیع کند
حزب اسلامی: حکومت زندانیان ما را آزاد می‌کند و به مهاجرین ما نمرات رهایشی توزیع کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب اسلامی مى گويد که در قسمت تطبيق توافقنامه صلح با حکومت هيچگونه مشکلى وجود ندارد و بزودى رهبر اين حزب در پايتخت کشور ظاهر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری پژواک، نقيب الله هاشمی يکتن از سخنگويان حزب اسلامی گلبدين حکمتيار به آژانس خبری پژواک گفت که توافقنامه صلح از طرف حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی تطبيق شده است و تاکنون هردو جناح مسووليت خود را در قبال تطبيق اين توافقنامه اداء کرده است.

وی، از رهايی شماری از زندانيان سياسی حزب اسلامی، تا چند روز آينده خبر داده می گويد که حکومت برای مهاجرين وابسته به حزب اسلامی که به وطن عودت می کنند، نيز آماده است که نمرات رهايشی توزيع کند.

سخنگوی حزب اسلامی، در رابطه به اينکه گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامی چه وقت به کابل خواهد آمد گفت که رهبر حزب اسلامی در ظرف چند هفته آينده در پايتخت کشور ظاهر خواهد شد.

او تصريح کرد که در حال حاضر کدام مشکلی در قسمت تطبيق توافقنامه وجود ندارد و هر دو طرف صادقانه گام می گذارند.

اين در حالی است که رياست جمهورى چهار روز قبل اعلام کردکه براساس تفاهمنامۀ صلح با حزب اسلامى گلبدين حکمتيار، هفتۀ آينده شمارى از زندانيان اين حزب  آزاد مى شوند.

رياست جمهورى با بيان اينکه توافقنامه صلح از سوی حکومت عملی شده است می گويد که حکومت وحدت ملی، بخاطر آمدن  گلبدين حکمتيار مسووليتش را ادا کرده و منتظر اعلام تاريخ دقيق آمدن حکمتيار از سوی حزب اسلامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала