رئیس جمهور غنی با رئیس مجلس سنای اندونیزیا دیدار کرد

 /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور غنی با رئیس مجلس سنای اندونیزیا دیدار کرد
رئیس جمهور غنی با رئیس مجلس سنای اندونیزیا دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با داکتر زولکیفلی حسن رئیس مجلس سنای اندونیزیا در شهر جاکارتا دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، در این دیدار که در مقر مجلس سنای آن کشور انجام شد، رئیس مجلس سنای اندونیزیا گفت که اندونیزیا و افغانستان از شش دهه بدینسو مناسبات دوستانه دارند و از پیشرفت های افغانستان تحت زعامت رئیس جمهور غنی خرسند هستیم.

همچنان موصوف، از امضای موافقتنامه های همکاری میان افغانستان و اندونیزیا ابراز خرسندی کرده، گفت که این همکاری ها، برعلاوۀ رشد اقتصادی و بهبود زندگی مردم، دوستی میان دو کشور را نیز مستحکم خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی به رئیس مجلس سنای اندونیزیا، حکومت و مردم آن کشور بخاطر ترقی و انکشاف کشور مذکور و روند مردم سالاری، تبریک گفت  و افزود که برای ما مایه خرسندی است که اندونیزیا در زمره کشورهای باثبات و پیشرفته جهان به شمار میرود. 

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت افغانستان، گفت که ثبات افغانستان به معنی ثبات آسیا و منطقه است، زیرا افغانستان منحیث چهارراه آسیا، کشورهای آسیای مرکزی، جنوبی و سایر کشورهای منطقه را با هم وصل می کند.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که افغانستان برعلاوۀ موقعیت استراتیژیک و داشتن ظرفیت اتصال منطقوی، منابع طبیعی فراوان و جامعه جوان دارد و اکثریت نفوس آنرا جوانان تشکیل می دهد.

وی گفت که جنگ جاری در افغانستان، جنگ داخلی نیست، بلکه جنگ تحمیل شده بالای مردم و کشور ماست. مردم ما خواهان امنیت و ثبات می باشند، زیرا فرصت های زیادی را در اثر جنگ از دست داده اند و برای کشور ما از نگاه مالی زیان های بیشماری رسیده است.

محمد اشرف غنی، از رئیس مجلس سنای اندونیزیا دعوت بعمل آورد که به افغانستان سفر نماید و با نمایندگان مردم در شورای ملی افغانستان از نزدیک صحبت نموده، تجارب خود را شریک سازد.

داکتر زولکیفلی حسن رئیس مجلس سنای اندونیزیا با ابراز تشکری، دعوت رئیس جمهور را پذیرفت و خاطرنشان کرد که ما نیز اعضای شورای ملی افغانستان را بخاطر سفر به اندونیزیا و تبادل تجارب، دعوت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала