مجلس سنای افغانستان: خط دیورند غدهء سرطانی شده است

© AP Photo / Dr. Naqibullah Faiqمجلس سنای افغانستان: خط دیورند غدهء سرطانی شده است
مجلس سنای افغانستان: خط دیورند غدهء سرطانی شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای افغانستان خط دیورند را غده سرطانی و قربانگاه افغان‌ها دانسته و هر تصمیمی درباره این خط را مربوط به دولت این کشور می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، مجلس سنای افغانستان خط دیورند را غده سرطانی و قربانگاه افغان‌ها دانسته و هر تصمیمی درباره این خط را مربوط به دولت این کشور می‌داند.

«لطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و عضو پارلمان افغانستان نماینده بدخشان روز گذشته مرز رسمی میان پاکستان و افغانستان خوانده بود، اما پاسخ مجلس سنای افغانستان به گفته‌های لطیف پدرام متفاوت است.

«فضل هادی مسلمیار»، رییس مجلس سنای افغانستان می‌گوید، خط دیورند را رسمی دانستن از سر نادانی  و برای  مردم افغانستان قابل قبول نیست و اجازه نمی‌دهند که این خط رسمی باشد.

آریانا نیوز نوشت: «گل احمد اعظمی»، از سناتوران افغانستان می‌گوید، خط دیورند غده سرطانی است که هر روز قربانی می‌گیرد، هر تصمیمی در این مورد از صلاحیت اجماع ملی است و باید در یک نشست بین المللی با یک نظارت بین المللی حل شود.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان  در صفحه فیسبوک اش در جواب مسلمیار، رییس مجلس نمایندگان افغانستان نوشت:  من شاخه‌ای نیستم که در برابر نسیمی یا توفانی بلرزم، استور و ثابت قدم در راه آرمان‌های مردم ام ایستاده ام.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала