روزهای مرگ طالبان؛ ملا ذاکر عادل هم رفت

© AP Photo / Naim RahimiIn this photo taken on Thursday, Oct. 1, 2015, Afghan security forces and volunteer militias stage on their way to Kunduz, Afghanistan to fight against Taliban fighters
In this photo taken on Thursday, Oct. 1, 2015, Afghan security forces and volunteer militias stage on their way to Kunduz, Afghanistan to fight against Taliban fighters - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همراه با ملا ذاکر چهار تن دیگر از سرگرو‌ه‌هایش به قتل رسیده

اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در چند عملیات تعرضی و تهاجمی نیروهای امنیتی علیه مواضع جنگجویان گروه طالبان، 173 تن از این جنگجویان به شمول چهار فرمانده شان کشته و 83 تن دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع می‌افزاید این عملیات‌ها توسط نیروهای توپچی و هوایی به منظور به سرکوب و نابودی طالبان در مناطق ناامن راه‌اندازی شده بود.

آتش بس غیر رسمی بین طالبان و داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حملات راکتی طالبان بالای منازل مسکونی در تخار

به گفته وزارت دفاع، در نتیجه یک عملیات «خاص و قاطع» در منطقه انگوره ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، بیست و هفت تن از افراد طالبان به شمول ملا ذاکر عادل از فرماندهان مهم این گروه به قتل رسیده‌اند. وزارت می‌گوید همراه با ملا ذاکر چهار تن دیگر از سرگرو‌ه‌هایش به قتل رسیده و هفت تن شان بازداشت شده‌اند. در این عملیات مقدار زیادی سلاح و مهمات طالبان نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده است. در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار سی و یک طالب کشته و دو تن دیگر بازداشت شده‌اند. در این عملیات یک ذخیرگاه‌ جنگی و یک مرکز سوق و اداره طالبان هم از بین رفته است.
Члены движения Талибан, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
پیوستن طالبان در پروسه حل سیاسی افغانستان

در یک عملیات مشترک نیروهای زمینی و هوایی در منطقه «سپینه‌ژی» ولسوالی نازیان ولایت ننگرهار، نه عضو گروه تروریستی داعش هم به قتل رسیده‌اند و سلاح و مهمات شان از بین رفته است.
در چند عملیات تهاجمی دیگر در ولسوالی‌های اندر، مقر و گیرو ولایت غزنی هم 22 طالب کشته و 15 تن زخمی شده‌اند. در ولسوالی‌های شیوان و بالابلوک فراه نیز جمعی از جنگجویان طالبان که در یک منطقه گردهم آمده بودند، حمله صورت گرفته و در نتیجه 69 تن کشته و 70 تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
در این حمله مقداری از سلاح سبک و سنگین طالبان تخریب شده است.
پوتین در دیدار با روحانی: روابط روسیه و ایران در همه عرصه ها پیشرفت داشته است - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: شرکت ایران در گفتگو بین کابل و طالبان مفید است

هم‌چنین در چند عملیات نظامی دیگر نیز ده‌ها تن از افراد طالبان کشته و زخمی شده و یک کارخانه تولید هیرویین از بین رفته است.
وزارت دفاع در حالی از تلفات سنگین طالبان خبر می‌دهد که روز گذشته نیز این وزارت از کشته شدن بیش از صد طالب گزارش داده بود. با آغاز فصل بهار و گسترش ناامنی‌ها، میزان تلفات طالبان افزایش چشم‌گیری یافته و روزهای اخیر برای جنگجویان این گروه خونین بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала