...اگر نمایندگان مردم به انواع فساد و حتا تن فروشی از طرف خود اعضای پارلمان کشور متهم می گردند

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان
پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چه باید کرد ؟

در این هفته مجلس نمایندگان، وزیران دفاع ملی، داخله و رییس ریاست عمومی امنیت ملی را به علت افزایش ناامنی ها، ضعف مدیریت و حمله بر شفاخانه چهارصد بستر استیضاح کرد.
اینکه نمایندگان کشور تصمیم گرفتند که مقام های بلند پایه امنیتی به کار خود ادامه دهند، سوالات زیادی را در جامعه سیاسی کشور خلق نمود. زیرا تعدادی از نمایندگان این سه مقام بلند پایه امنیتی کشور را به عدم ناتوانایی و ضعف وظیفوی شان متهم نموده بودند. در مورد من مصاحبه ای دارم با محترم جاوید کوهستانی اگاه در مسایل نظامی.در ذیل کلیک کنید و بشنوید: 

واقعآ همه حرف های را محترم کوهستانی اظهار نمودند و همچنان در مجموع اتهامات ایرا که مطبوعات کشور و حتا تعدادی زیادی از خود نمایندگان کشور در مورد همتاهان خود صادر می نمایند ، قابل تآسف است. اما چه باید کرد ؟ به هر ترتیب آنها نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان محسوب می گردند. باید در داخل مجلس کمیته ای کنترول و نظارت از اعضای پارلمان ایجاد گردد و این کمیته همواره در موارد مشخص تخلف اعضای پارلمان موضوع سلب سلاحیت و مصونیت پارلمانی شان را به رای گیری اعضای مجلس پیشکش نماید و در صورت سلب مصونیت شان به سارنوالی جهت تحقیق معرفی گردند. اما متاسفانه در کشوری در حال جنگ است ، اگر نمایندگان مردم به انواع فساد و حتا تن فروشی از طرف خود اعضای پارلمان کشور متهم می گردند و جامعه هیچ عکس العمل را در بدل چنین اتهامات سنگین ، نه از طرف شورای نمایندگان و نه از جانب حکومت می بیند ، اعتماد مردم کاملا به این ارگان معتبر قانون گذاری کشور سلب می گردد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала