هشدار رئیس جمهور غنی به نمایندگان پارلمان

© AP Photo / Rahmat Gulهشدار رئیس جمهور غنی به نمایندگان پارلمان
هشدار رئیس جمهور غنی به نمایندگان پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گفته های شماری از اعضای مجلس نماینده گان، رئیس جمهور غنی هشدار داده است که در صورت استیضاح مقام های امنیتی، این مجلس را طی فرمانی ملغی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از نماینده گان مجلس در نشست امروز (5حمل) اظهار داشتند که رئیس جمهور از تصمیم مجلس برای استیضاح مقام های امنیتی به شدت ناراحت است.
مجلس نماینده گان در روزهای اخیر سال 1395 و بعد از حمله خونین بر شفاخانه 400بستر سردار محمد داود خان تصمیم گرفت که مقام های امنیتی به شمول وزیران داخله و دفاع و رئیس امنیت ملی را استیضاح کند.
اما حال نماینده گان می گویند که رئیس جمهور هشدار داده است در صورت استیضاح مقام های امنیتی، مجلس را طی فرمانی لغو خواهد کرد.
هرچند که نشست مجلس توسط همایون همایون، معاون اول سری اعلام شد؛ اما عبدالرحمان رحمانی به خبرنگاران گفته است که رئیس جمهور از استیضاح مقام های امنیتی به شدت ناراحت است و به هیئت اداری هشدار داده که اگر این مقام ها استیضاح و سلب صلاحیت شوند، طی فرمانی مجلس را منحل اعلام می کند.
در عین حال، شماری از نماینده گان مدعی هستند که در حادثه شفاخانه سردار محمد داود؛ شماری از مقام های عالی رتبه دولتی دست دارند که رئیس جمهور با هشدار اخیرش به دنبال سرپوش گذاشتن بر این مداخلات است.
این در حالی است که ارگ گفته های نماینده گان را رد کرده است.
شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که «رئیس جمهور با هیچ فرد و مقامی از لغو پارلمان سخن نگفته است.»
به گفته وی، طی دو سال اخیر بیش از 30 نشست مشترک با شورای ملی برگزار شده و همكاری سه قوا در چارچوب قانون اساسی و بر اساس منافع ملی؛ می تواند افغانستان را در عبور از مشكلات و چالش ها كمک نماید.
گفتنی است که بر اساس تصمیم مجلس نماینده گان، مقام های امنیتی روز دوشنبه (7حمل) برای استیضاح به مجلس دعوت شده و مورد سوال قرار خواهند گرفت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала