مجلس نمایندگان افغانستان: پیمان امنیتی با امریکا برای افغانستان اثر بخش نیست

© AP Photo / Rahmat Gulمجلس افغانستان صلاحیت 16عضو کابینه را تایید کرد
مجلس افغانستان صلاحیت 16عضو کابینه را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان افغانستان امضای پیمان امنیتی با امریکا را موثر ندانستند و تاکید کردند که امریکا به تعهدات خود در این پیمان عمل نمی کند و باید آن را بار دیگر مورد بازبینی قرار دهند و یا به لغو آن رای بدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مجلس نمایندگان افغانستان نشست روز دوشنبه را به بررسی حمله به شفاخانه 400 بستر «سردارمحمدداود خان» کابل اختصاص داد و نمایندگان در سخنان خود تصریح کردند که پیمان امنیتی با امریکا منافعی برای تامین امنیت این کشور نداشته و این پیمان باید لغو شود.
شفاخانه سردار محمد داودخان کابل چهارشنبه هفته گذشته مورد حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت و مهاجمان پس از ورود به این شفاخانه با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند و سرانجام پس از 6 ساعت از پای درآمدند.
منابع خبری افغانستان شمار کشته ها را از 40 تا 250 تن ذکر کرده اند، اما سخنگوی وزارت دفاع این کشور گفت، که 30 تن در این حمله کشته شده اند.

پیمان با امریکا= عدم استقلال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پیمان با امریکا= عدم استقلال افغانستان

محمد حسین فهیمی، آرین یون، نذیراحمد حنفی، سخی مشوانی و مخدوم ابدال الله از نمایندگان مردم افغانستان در  نشست امروز بر سودمند نبودن امضای پیمان امنیتی کابل با واشنگتن تاکید کردند و گفتند، که امریکا به تعهدات خود در این پیمان عمل نمی کند.
این نمایندگان تصریح کردند که امریکا تنها با استفاده از امضای پیمان امنیتی با افغانستان، تنها حضور خود را در این کشور حفظ کرده است.
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در سال 1303 خورشیدی 22 روز بعد از آئین تحلیف ریاست جمهوری، پیمان امنیتی کابل — واشنگتن را امضاء کرد.
حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در ماه های پایانی ریاست جمهوری خود از امضای پیمان امنیتی با امریکا خودداری کرد و گفت که تنها در صورتی حاضر به امضای این پیمان خواهد بود که واشنگتن تضمین های تامین امنیت در افغانستان را به کابل بدهد.
وی به «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت بعد از خود نیز توصیه کرد که تا برآورده نشدن خواست های دولت و مردم، این پیمان را امضا نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала