نمایندگان افغانستان و ایران تفاهنامه مشترک احداث پل دوم میلک را امضا کردند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نشست مشترک دو هیات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان تفاهمنامه مشترک احداث پل دوم سواره میلک به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، خانقایی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان و رییس هیات ایرانی گفت: با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران وافغانستان، توسعه زیرساختهای  متناسب با این حجم مبادلات در نقطه صفرمرزی ضروری است .

آغاز بهره برداری تجاری از بندر چابهار ایران طی یک و نیم تا دو سال آینده - اسپوتنیک افغانستان
پیوند چابهار و افغانستان اهمیت ویژه ای در سطح ملی دارد

وی با اشاره به طرح توسعه بندرچابهار و پهلوگیری کشتی های پهن پیکر در این بندر افزود: با توجه به افزایش تردد کامیونها احداث پل دوم از اهمیت بالایی برخوردار است  .

خانقایی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه ایران برای احداث پل دوم در اختیار کشور افغانستان قرار خواهد گرفت افزود: براساس این تفاهمنامه قرار است پل دوم به صورت مشترک و با درصد سهم برابر بین جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری اسلامی افغانستان ساخته شود .

آقا فهمیم رئیس حقوق و معاهدات وزارت امورخارجه افغانستان هم گفت: با توجه به موافقت نامه سال گذشته  با موضوع افزایش حجم مبادلات بین کشور افغانستان وکشورهای منطقه با ایران، پل موجود پاسخگوی این حجم مبادلات نخواهد بود و احداث پل دوم در کنار پل ابریشم ضروری است  .

وی ابراز امیدواری کرد،  که ساخت این پل گام موثری در راستای همگرایی منطقه ای و تحکیم پیوندهای دوستانه بین دو کشور باشد .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала