احتمال جانشینی پسر جنرال دوستم بجای پدرش

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoجنرال دوستم
جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال انتخاب پسر دوستم به عنوان رئیس حزب جنبش پس از آن مطرح شده است که وی تا برگزاری کنگره جنبش به عنوان سرپرست این حزب تعیین شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «باتور دوستم» پسر معاون اول رئیس جمهور افغانستان به عنوان سرپرست حزب جنبش ملی اسلامی در نبود جنرال دوستم تعیین شده است.
بر اساس گزارش‌ها، باتور تا زمان برگزاری چهارمین کنگره حزب جنبش به عنوان سرپرست این حزب باقی خواهد ماند.
جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان قصد دارد تا برای مدتی طولانی به ترکیه سفر کند و سرپرستی حزب جنبش را به پسر خود واگذار کرده است.
گفته می‌شود باتور، پسر جنرال دوستم که فردی تحصیل کرده است در بین اقوام ازبک شمال افغانستان مانند پدر خود از محبوبیت برخوردار است.
در این اواخر پس از تشدید تنش‌ها بین اشرف غنی و دوستم گزارش‌های منتشر شد که قرار است پسر دوستم به جای وی به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شود، ولی این موضوع از طرف حزب جنبش و سخنگوی جنرال دوستم تائید نشد.
گرچه روابط بین دوستم و اشرف غنی پس از سفر وی به شمال و حادثه سو قصد نافرجام به تیرگی گرایید.
مقاومت دوستم در برابر دادستانی کل به دلیل خودداری از تحویل محافظانش باعث تشدید بیشتر تنش‌ها بین وی و اشرف غنی شده بود هرچند وی نهایتا محافظانش را به دادستانی تحویل داد اما قضیه احمد ایشچی هنوز هم بقای دوستم را در مقام معاونت اول ریاست جمهوری به مخاطره انداخته است.
با این وجود برخی از کارشناسان معتقدند که دوستم با سرپرست نهادن پسر خود در حزب جنبش به دنبال باز کردن راه وی برای حضور در عرصه سیاسی می‌باشد تا به مرور همه امتیازاتش را به پسرش واگذار نماید.
این کارشناسان می‌گویند که باتور می‌تواند جانشینی برای پدرش و رهبری اقوام ازبک باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала