زنان در محیط کاری آزار و اذیت می‌شوند

© Photo / ریاست اجراییهزنان در محیط کاری آزار و اذیت می‌شوند
زنان در محیط کاری آزار و اذیت می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که زنان هنوزهم در محیط کاری با تبعیض همراه اند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

آقای عبدالله که امروز در مراسم گرامی‌داشت از هشتم مارچ، روز جهانی زن صحبت می‌‌کرد، افزود که هرچند در عرصه بهبود وضعیت زنان و مبارزه با خشونت،‌ مشارکت سیاسی و نقش فعال زنان در عرصه‌های گونان تلاش‌های زیادی صورت گرفته، اما باآنهم در محیط کاری مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
رییس اجراییه به تمام نهادهای دولتی دستور داد برای ایجاد محیط امن و رفع تبعیض علیه زنان، در این نهاد تلاش جدی و عملی انجام دهند.
عبدالله عبدالله در عین‌حال تاکید کرد که حکومت وحدت ملی برای تامین حقوق زنان گام‌های بزرگی در بخش‌های قوانین، آموزش و پرورش، تحصیلات عالی، جامعه مدنی، نیروهای امنیتی، صحت و تجار برداشته است. او افزود: «نقش زنان در برنامه‌های کلان ملی به‌‌ویژه توسعه پایدار، چارچوب صلح و میثاق شهروندی برجسته می‌باشد؛ زیرا بدون مشارکت و سهم آنان توسعه و تغییر در جامعه ممکن نیست.»
آقای عبدالله تاکید کرد حکومت وحدت ملی برای مبارزه جدی با خشونت‌ علیه زنان، توانمندسازی اقتصادی، تقویت ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان متعهد بوده و تلاش بیشتر می‌ورزد.
در همین‌حال، دلبری نظری وزیر امور زنان می‌گوید که استراتیژی منع آزار و اذیت جنسی، ایجاد بخش‌های جندر در وزارت خانه‌ها و ادارات دولتی، انستیتوت مطالعات جندر و دیتابیس آنلاین برای ثبت قضای خشونت علیه زنان نهایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала