در 24 ساعت گذشته 222 طالب کشته و زخمی شده‌اند

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileدر 24 ساعت گذشته 222 طالب کشته و زخمی شده‌اند
در 24 ساعت گذشته 222 طالب کشته و زخمی شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان علیه جنگجویان طالبان، در بیست و چهار ساعت گذشته 222 تن از این جنگجویان کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید که در این عملیات‌ها 149 تن از افراد طالبان کشته و 73 تن دیگر زخمی شده‌اند. در میان افراد کشته شده چهار تن از فرماندهان طالبان نیز شامل است.
این عملیات‌ها در ولایت‌های لغمان، ننگرهار، کاپیسا، لوگر، فراه، تخار، بغلان و هلمند راه‌اندازی شده بود.
وزارت دفاع می‌افزاید که در عملیاتی که ولسوالی علیشینگ ولایت لغمان راه‌اندازی شده بود، در آن چهل و نه تن از افراد طالبان به شمول خالد از فرماندهان این گروه کشته و بیست و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند. هم‌چنین در مربوطات ولسوالی نادعلی ولایت هلمند نیز 47 طالب به شمول چهار تروریست خارجی و یک عضو شورای کویته و چند تن دیگر از فرماندهان طالبان به قتل رسیده‌اند. در این عملیات بیست و دو طالب دیگر زخمی شده و چهار عراده موتر، سیزده عراده موترسایکل تخریب شده و مقداری سلاح و مهمات شان از بین رفته‌اند.
در مربوطات ولسوالی‌های چرخ و پل علم ولایت لوگر نیز 34 تن به شمول ثناگل و مولوی آغا جان از فرماندهان طالبان کشته و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند. در ولسوالی لعل‌پور ولایت ننگرهار نیز هشت تن از افراد طالبان به شمول یک فرمنده شان به قتل رسیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала