ملیت و قومیت در تذکره الکترونیکی درج می‌شود

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: کابینه افغانستان در جلسه امروزی خود طرح تعدیل یکی از ماده‌های جنجالی قانون ثبت احوال نفوس در مورد توزیع تذکره‌ الکترونیکی را مورد تایید قرار داده و بدنبال آن اشرف‌غنی رییس‌جمهور این کشور طی فرمانی آن را توشیح کرد.

دفتر سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری می‌گوید که ماده ششم قانون ثبت احوال نفوس در مورد ثبت مشخصات افراد در تذکره الکترونیکی است که قبلا تنها در آن کلمه «افغان» به عنوان ملیت تمام مردم افغانستان قابل ثبت بود، ولی در ماده تعدیل شده که امروز از سوی رییس جمهور توشیح شد، علاوه بر مشخصات فردی و کلمه «افغان» به عنوان ملیت، قومیت افراد نیز در تذکره الکترونیکی ذکر خواهد شد.
طرح تعدیل ماده 66 قانون ثبت احوال نفوس سال گذشته در کمیته قوانین کابینه توسط سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت. پس از تایید در کمیته قوانین این طرح جهت تصویب نهایی به کابینه ارایه شد که صبح امروز در کابینه مطرح و تصویب شد. همزمان با تصویب آن، از سوی رییس جمهور طی یک فرمان تقنینی توشیح شد.
دفتر معاون دوم ریاست‌جمهوری می‌گوید که فرمان تقنینی رییس جمهور مبنی بر توشیح طرح تعدیل ماده ششم قانون ثبت احوال نفوس، موانع بر سر توزیع تذکره الکترونیکی را برداشته و به زودی توزیع تذکره الکترونیکی شروع خواهد شد.
قرار بود روند توزیع تذکره الکترونیکی سال‌ها قبل آغاز شود، اما بدلیل اختلافات در باره چگونگی درج هویت و مشخصات شهروندان افغانستان، روند توزیع به تاخیر افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала