وزارت امور خارجه روسیه گزارش «الجزیره» مبنع بر همکاری روسیه با تروریست ها در افغانستان را رد کرد

© Photo / کسراسفیر روسیه در کابل: ادعای حمایت ما از طالبان «واهی» است
سفیر روسیه در کابل: ادعای حمایت ما از طالبان «واهی» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه گزارش خبرگزاری «الجزیره» را که روسیه را متهم با همکاری گروه های تروریستی در افغانستان کرده بود، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش سایت شبکه تلویزیونی قطر «الجزیره» را رد کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
زاخارووا: رسانه های غربی و عربی در برابر قتل عام افغانها سکوت کرده اند

به تاریخ 26 فیبروری در سایت شبکه تلویزیونی قطر «الجزیره» گزارش به نشر رسید، که عنوان آن چنین بود:- «بازی جدید روسیه در افغانستان»، نویسنده این مقاله بر این باور است که روسیه با برخی از گروه های تروریستی به ویژه جنبش طالبان همکاری می کند.

امروز وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این مقاله، اعلامیه را نشر و این گزارش را  رد و خبرگزاری «الجزیره» را نمونه ای از خبرگزاری های که دست به نشر خبرهای نادرست در باره روسیه می زند، دانست.

در اعلامیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، که این روزنامه نگار «الجزیره» به نقل از سخنان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه ادعا می کند، که بین فدراسیون روسیه و جنبش طالبان به خاطر مبارزه با «دولت اسلامی» تبادل اطلاعات صورت گرفته است. و این در حالیست که سرگئی لاوروف هیچگاه چنین سخنانی بیان نکرده و این خود یک دروغ مطلق می باشد.

همچنین در این اعلامیه وزرات امور خارجه روسیه یاد آوری می کند،که سرگئی لاوروف پس از دیدار با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در 7 فیبروری به پرسش خبرنگاران پاسخ داد، که روسیه کشور افغانستان را در تجهیز نیروهای امنیتی و اردوی ملی اش کمک و پشتیبانی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه یکبار دیگر در آخر این اعلامیه تاکید کرده است، که روسیه همیشه علیه تروریسم مبارزه کرده و هیچگاهی از شبه نظامیان پشتیبانی نکرده و نمی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала