کشف بیش از 83 تن مواد مخدر و مشروبات الکولی در ربع اخیر سال

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر مواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جنرال بازمحمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله افغانستان، می‌گوید که در طول سه ماه اخیر سال جاری خورشیدی در این کشور بیش از هشتاد و سه تن مواد مخدر، مشروبات الکولی و مواد مورد نیاز برای ساخت هیرویین در مناطق مختلف افغانستان کشف و ضبط شده است.

آقای احمدی امروز در یک کنفرانس خبری گفت که این مواد در نتیجه 419 عملیات کشف و ضبط شده است. به گفته او، 180 قاچاقبر مواد مخدر نیز در این عملیات‌ها بازداشت شده‌اند. وی افزود: «در ربع اخیر سال 1395، ما 419 عملیات را در سرتاسر کشور راه‌اندازی کردیم و 180 تن قاچاقبر را در سطوح مختلف بازداشت کرده‌ایم. هم‌چنین در همین راستا مقداری موادمخدر، مواد کیمیاوی و مشروبات الکولی کشف و ضبط شده است. در مجموع بیست تن تریاک، هیرویین 581 کیلوگرام، مورفین 18.311 تن، چرس 11.522 تن، مشروبات الکولی 3.24 تن، مواد کیمیاوی پیش‌ساز هیرویین 28.88 تن، میتا امفیتامین 33.262 کیلوگرام، تابلیت "ک" 852 قرص که در مجموع بالغ بر 83.344 تن مواد مخدر، مواد کیمیاوی و مشروبات الکولی در ربع آخر سال 1395 کشف و ضبط شده است.»
جنرال بازمحمد احمدی هم‌چنین افزود که هشتاد و شش عراده واسطه نقلیه و بیست میل اسلحه مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر نیز توسط نیروهای امنیتی افغانستان گرفته شده است. وی تاکید کرد که در ربع آخیر سال جاری خورشیدی در مجموع بیست و هشت باب کارخانه تولید موادمخدر در مناطق مختلف افغانستان کشف و تخریب شده است.
این مقام امنیتی هم‌چنین امنیتی گفت که یازده تن ماموران حفاظت عامه به شمول هفت مامور پولیس و چهار سرباز اردوی ملی نیز در جریان این عملیات‌ها به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند. یک شهروند خارجی نیز در پیوند به این مساله بازداشت شده است.
جنرال بازمحمد احمدی افزود که در جمع افراد بازداشت شده سیزده خانم نیز حضور دارند. به گفته او، قاچاقبران مواد مخدر تلاش‌های شان را به منظور استفاده از زنان در ترافیک مواد مخدر بیشتر ساخته‌اند.
معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله تاکید کرد که اکثریت قاچاقبران مواد مخدر از سوی نیروهای امنیتی در شهر کابل بازداشت شده‌اند. او گفت که 178 تن از کابل بازداشت شده‌اند.
جنرال بازمحمد احمدی در این کنفرانس خبری افزود که سی و شش تن از این افراد در میدان هوایی کابل بازداشت شده‌اند. به گفته او، این افراد بیشتر از بیست و چهار کیلوگرام هیرویین را در بتن خود جای داده و می‌خواستند به هند و کشورهای حوزه خلیج قاچاق کنند.
این مقام امنیتی کشف مواد مخدر و بازداشت قاچاقبران در میدان هوایی کابل را در ربع اخیر امسال، در مقایسه با ده سال اخیر بی‌سابقه توصیف کرده است.
جنرال بازمحمد احمدی می‌گوید که مسیر ترافیک موادمخدر تغییر کرده و بیشتر قاچاقبران در مناطق مرزی پاکستان به ویژه کویته به سر می‌برند. او گفت که حاجی علی‌جان از عمده‌ترین قاچاقبران بین‌المللی، در کویته حضور دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала