یو اس تودی: با افزایش نیروهای امریکایی هیچ تغییری در افغانستان رخ نمی دهد

© East News / AP Photo/Czarek SokolowskiA soldier with the US flag
A soldier with the US flag - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یو اس تودی نوشت: فرستادن چند هزار سرباز به افغانستان برای تغییر اوضاع این کشور مانند این است که چند صد پولیس را به شیکاگو اعزام کنیم و انتظار داشتیم باشیم که گروهای خلافکار از بین بروند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس،‌ یک روزنامه امریکایی در گزارشی نوشت: افزایش چند هزار سرباز امریکا در افغانستان چیزی را تغییر نخواهد داد.

جان نیکلسون - اسپوتنیک افغانستان
با افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان، آتش جنگ شعله ورتر می شود

یو‌اس‌تودی نوشت: برای درک علت این موضوع که چرا افزایش سربازان در افغانستان کاری از پیش نخواهد برد، باید به کارنامه حضور امریکا در افغانستان نگاهی بیندازیم، جای که یک تریلیون دالر هزینه و جان ۳۵۰۰۰ نفر از سربازان خارجی را گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: حضور ۱۵ ساله نظامیان امریکا برای ایجاد یک دولت پاسخگو و متعهد به مردم و همچنین ایجاد نیروهای نظامی توانمند عنوان شده است، اما ماحصل این حضور طولانی مدت فساد، بطوری که افغانستان در میان بدترین دولتها از نظر فساد قرار دارد،‌ و همچنین افزایش تولید هروئین است.

این روزنامه امریکایی نوشت: تظاهر به این موضوع که فرستادن چند هزار سرباز باعث تغییر اوضاع افغانستان خواهد شد مانند این است که چند صد پلیس را به شیکاگو اعزام کنیم و انتظار داشتیم باشیم که گروهای خلافکار از بین بروند. 

یو اس تودی می‌افزاید: بنابراین بهتر است بطور ریشه‌ای مشکل افغانستان را حل کنیم و آن واگذار کردن امور به خود این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала