هنر آورنده صلح و برابری در افغانستان است

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINIAfghanistan's first all-female orchestra performs during the closing ceremony of the World Economic Forum on January 20,2017 in Davos
Afghanistan's first all-female orchestra performs during the closing ceremony of the World Economic Forum on January 20,2017 in Davos - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد آهنگران رئیس اجرایی موسسه جوانان افغان در عصر نوین گفت: دختران تیاتریست و سفیران برابری، یک تفکر است که جمعی از دختران هنرمند در آن حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رشد، مسئولان نهاد فرهنگی موسوم به «موسسه جوانان افغان درعصر نوین» امروز یکشنبه با برگزاری تیاتری تحت نام «دختران تیاتریست سفیران برابری» در کابل می گویند: هنر آورنده صلح و برابری در کشور است.

کتاب به جای قلیان - اسپوتنیک افغانستان
روند جریان سازی شعر کودک در افغانستان

بر اساس این خبرگزاری، شماری از دختران با برگزاری تیاتر در تالار وزارت اطلاعات و فرهنگ خواهان تامین صلح و برابری در افغانستان شدند.
محمد آهنگران رئیس اجرایی موسسه جوانان افغان در عصر نوین گفت: دختران تیاتریست و سفیران برابری، یک تفکر است که جمعی از دختران هنرمند در آن حضور دارند.
وی افزود: این دختران از طریق هنر پیام آور صلح و برابری در افغانستان می باشد.
آقای آهنگران اظهار کرد: امروز یک ایده در بین مردم موجود است مبنی بر اینکه تنها ارتش، پولیس و امنیت می توانند با تروریسم مبارزه کرده و صلح را تامین کند.
آهنگران می گوید: اگر مبارزه علیه تروریسم را همگانی نسازیم صلح در کشور تامین نخواهد شد.
وی افزود: ما در قالب هنر تیاتر خواهان تامین صلح سراسری در افغانستان هستیم.
در نمایش امروز تیاتر دختران تیاتریست، زندگی یک دختر که ستاره نام دارد و پدرش را در یک حمله انتحاری از دست داده است و آروز پولیس شدن در سر دارد، اما با مخالفت برادر و مادرش مواجح شده نمی گذارند که به صفوف پولس بپیوندد.
ستاره بعد از مدتی شریک زندگی‌اش را پیدا و انتخاب می کند و از شوهر آینده‌اش می خواهد که بعد از عروسی بگذارد به صفوف پولیس پیوسته و از این طریق مصدر خدمت به مردم شود.
تیاتر قسمی به پایان می رسد که ستاره در شبی که فردا قرار است مراسم عروسی را برگزار کند، در حمله انتحاری جان باخته و گلیم غم را به خانه خود و خانواده شوهرش پهن می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала