رهبر طالبان افغانستان، مردم را به نهال شانی فراخواند

© REUTERSTaliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named
Taliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شبه نظامی طالبان افغانستان امروز (یکشنبه) در یک بیانیه بی پیشینه منتسب به هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر این حزب از مردم افغانستان خواسته تا "برای خیر دنیا و آخرت نهال‌های بیشتری بکارند."
افراد مسلح طالبان - اسپوتنیک افغانستان
اختلاف نظر در رهبری طالبان سبب اجرایی شدن مذاکرات صلح می شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های رسمی وابسته به طالبان این بیانیه را در قالب "پیام ویژه" آخوندزاده منتشر کرده‌اند.

این یک اقدام بی پیشینه از سوی گروه طالبان است؛ چراکه این گروه اخیرا بیانیه‌های علنی خود را درباره مسائلی نظیر تلفات غیرنظامیان، ‌عملیات‌های نظامی بعدی و سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان در دهه ۱۹۸۰ بدون امضا منتشر کردند.

آخوندزاده که یک روحانی است گمان برده می‌شود، که از زمان انتصاب به رهبری طالبان در ماه می ۲۰۱۶ که در پی مرگ رهبر پیشین این گروه در حمله پهپادی در پاکستان انجام شد، زندگی مخفیانه داشته باشند.

او در بیانیه‌ای از غیرنظامیان افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان خواست برای زیباسازی فضا و "رساندن خیر به مخلوقات خداوند" تعداد یک یا چند اصله نهال میوه یا نهال بدون میوه بکارند.

آخوندزاده ۱۵ سال را در یک مسجد در پاکستان به تدریس علوم دینی پرداخته در بیانیه‌اش برای درخواست درختکاری به ذکر آیاتی از قرآن پرداخته است.

آخوندزاده در این بیانیه گفته است: کاشتن نهال و محصولات کشاورزی کارهایی هستند که هم خیر دنیا و هم پاداش بزرگ اخروی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала