بیجاشده‌گان جنگی کنر از دولت خواهان سرپناه شده اند

© REUTERS / Nasir Wakifبیجاشده‌گان جنگی کنر از دولت خواهان سرپناه شده اند
بیجاشده‌گان جنگی کنر از دولت خواهان سرپناه شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از خانواده‌های که در نتیجۀ راکت پراگنی‌های پاکستان از ولسوالی سرکانی کنر آواره‌ شده‌اند و در یک بخش امنی این ولسوالی آمده‌اند در وضعیت بدی به سر می‌برند.

 این خانواده‌ها می‌گویند، در هوای سرد بدون سرپناه و در فضای باز شب‌ و روز شان را سپری می‌کنند.

آنان کمک‌های صورت گرفته از سوی ادارۀ محلی را بسنده نمی‌دانند و از دولت خواهان سرپناه اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، نورزمین یکی از باشنده‌گان کنر، که در نتیجۀ برخورد راکت بر خانه‌اش، همسر و یک پسر نوجوانش را از دست داده و یک پسر 6 ماهه‌اش زخمی ا‌ست می‌گوید که کودکش نیز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

یارگل، یکی دیگر از این آواره‌گان ولسوالی سرکانی می‌گوید، به خاطر زنده‌ماندن، تمامی داروندارشان را رها کرده‌اند و به یک بخش امن این ولسوالی آمده‌اند. او می‌گوید، اکنون در خانۀ کرایی با مشکلات فراوان و نبود امکانات زنده‌گی می‌کنند.

در کنار خانوادۀ یارگل، 13 خانوادۀ دیگر نیز در نتیجۀ راکت پراگنی‌های پاکستان از ولسوال سرکانی کنر آواره شده‌اند.

اما محمدنبی احمدی، معاون والی کنر به سلام‌وطندار می‌گوید، از وضعیت این آواره‌گان جنگی اطلاع دارند و روند کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده را آغاز کرده‌اند. به گفتۀ او، برای خانواده‌های قربانیان 50 هزار افغانی پول نقد کمک نیز در نظر گرفته شده است.

بر بنیاد معلومات مسؤولان محلی ولایت کنر، در یک هفتۀ گذشته نظامیان پاکستانی حدود 300  راکت را بر ولسوالی‌های دانگام، سرکانی و خاص‌کنر پرتاب کرده‌اند که در نتیجۀ آن دو غیرنظامی کشته و دو غیرنظامی دیگر زخمی شدند و نزدیک به 90 خانواده ناگزیر به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала