داکتر عبدالله: تمام دارایی های افغانستان در مبارزه علیه تروریسم خرج شد

© Wikipedia / U.S. Department of Stateداکتر عبدالله: تمام دارایی های افغانستان در مبارزه علیه تروریسم خرج شد
داکتر عبدالله: تمام دارایی های افغانستان در مبارزه علیه تروریسم خرج شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله با رد برخی ادعاهای مطرح شده از سوی پاکستان مبنی بر حمایت افغانستان از تروریزم ابراز داشت: افغانستان همه دار و ندار خود را بر علیه تروریزم خرج کرده اما اکنون نوبت دیگر کشورها در این عرصه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آوا ، داکتر عبدالله؛ رييس اجرايیه حکومت وحدت ملی، امروز در مراسم سالیاد شهادت عبدالعلى مزارى، رهبر سابق حزب وحدت اسلامى در کابل صحبت مى کرد، گفت: مزاری جايگاه خاص در قلب مردم افغانستان ايجاد کرده است و در استقامت، استواری، صداقت و عمل تا گفتار از خصلت هاى ويژه برخوردار بود.

وى افزود: مزاری درس ماندگار استقامت را بر جا گذاشت، عدالت اجتماعی، انکشاف متوازن، مشارکت ملی و مردم سالاری و… از درس هاى بزرگى است که از استاد مزارى شهيد به جا مانده است.

شهید عبدالعلى مزارى در ٢٢ حوت سال ١٣٧٣ هنگام تصرف کابل از سوی طالبان، در جنوب کابل به اسارت گرفته شد و بعداً به قتل رسيد.

عبدالله در مورد برقراری پروژه نظام مردم سالار ابراز داشت: پروژه‌های توسعه‌ای که طی دو سال اخیر در کشور اجرا شده، دستکم در چندین دهه گذشته صورت نگرفته بود.

وی افزود: مردم افغانستان در رابطه با برقراری نظام مردم سالار ، هنوز به آرزوی خود نرسیده‌اند و در حالی که نیمی از این راه طی شده است اما مردم افغانستان هنوز در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

عبدالله هشدار داد: کشورهای منطقه باید در راستای مقابله با تروریسم و افراط گرایی تجدیدنظر اساسی کنند زیرا گروه‌های تروریستی در راستای منافع مشروع هیچ کشور و یا ملیتی گام بر نمی‌دارد بلکه در پی کشتار مردم برای کسب شهرت هستند.

وی افزود: برخی از کشورها تروریسم را به خوب و بد تفکیک می‌کنند و با استفاده ابزاری از آنها در پی مقابله با دیگر کشورها هستند.

داکتر عبدالله گفت: اگر کشوری گروه‌های تروریستی را برای اهداف خود تربیت کنند ممکن است یکی از آن گروه‌های تروریستی به خود آن کشور ضربه بزند.

وی با بيان اينکه ميان گروهای تروريستی نه بايد تفاوت گذاشته شود، گفت: افغانستان خوشبختانه هيچ وقت و در هيچ زمانی از هيچ گروه تروريستی حمايت نکرده و نخواهد کرد.

عبدالله تصریح کرد: برخی‌ها با متهم کردن افغانستان اذهان مردم را مغشوش می‌کنند که با این کار به جایی نخواهند رسید.

رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی اذعان کرد: افغانستان همه دار و ندار خود را وقف مبارزه با تروریسم کرده و اکنون خواستار همکاری سایر کشورها در این خصوص است.

موصوف تصريح کرد: گروه های تروريستی را دشمنان خصوصاً آنان که تحت عنوان اسلام قدم گذاشتند و دست به کشتار مردم و دست به ايجاد آفت و دهشت می زنند، ما آنان را دشمنان بشريت و دشمنان اسلام مي دانيم.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала