معرفی 10 شاعر برتر زبان فارسی افغانستان در سال 1395

© Sputnik / Sergey Averinبسته کتاب ها
بسته کتاب ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
10 شاعر برتر فارسی زبان افغانستان توسط اتحادیه نویسندگان افغانستان در مراسمی معرفی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، 10 شاعر برتر فارسی زبان افغانستان توسط اتحادیه نویسندگان افغانستان در مراسمی معرفی شدند.

دفتر زبان فارسی در دانشگاه روسی گشایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
سمینار «هند در ادبیات فارسی» در دانشگاه جواهر لعل نهرو برگزار شد

سید رضا محمدی، رئیس اتحادیه نویسندگان افغانستان در پایان جشنواره سراسری شعر افغانستان که در کابل برگزار شد، گفت: این اتحادیه ماه گذشته اطلاعیه نخستین جشنواره سراسری شعر افغانستان را از طریق رسانه‌ها منتشر و به شاعران علاقه‌مند 20 روز فرصت داد تا آثار خود را به این جشنواره بفرستند.

محمدی افزود: پس از بررسی آثار نامزدان، «مژگان فرامنش»، «مهتاب ساحل»، «امیر مروج»، «کاوه جبران»، «راشد رامز»، «فرید بزگر»، «اسماعیل سراب»، «وحید بکتاش»، «روح الامین امینی» و «کریمه شبرنگ» به عنوان 10 شاعر برتر فارسی زبان سال 1395افغانستان انتخاب شدند.

رئیس اتحادیه نویسندگان افغانستان خاطر نشان کرد: این جشنواره به هدف حرمت گذاشتن و قدرانی از زحمات و همت شاعران در عرصه ادبیات و شعر کشور راه اندازی شد.

دفتر زبان فارسی در دانشگاه روسی گشایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
به ظهور شاعران بزرگ فارسی زبان امیدوار هستیم

در پایان مراسم، از شماری از شاعران پیشکسوت فارسی زبان از جمله «حیدری وجودی»، «فدایی هروی»، و «عفیف باختری» با لوح تقدیر قدردانی شد.

مهدی قزلی از شعرای شناخته شده ایرانی که به عنوان مهمان در این جشنوار شرکت کرده بود، گفت: در شرایط کنونی دولت‌ها ارزشی به زبان و شعر قایل نیستند و باید برای رشد و زنده ماندن شعر و ادبیات زبان فارسی کارهای جدی صورت گیرد.

به گفته وی، زبان همانند مادر است که تعویض و تبدیل کردن آن غیر ممکن است.

 

این شاعر ایرانی خاطر نشان کرد: وجود زبان مشترک بین افغانستان و ایران سبب شده است که مردم ۲ کشور هیچ وقت از هم جدا نشوند. ‎

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала